Avatar billede rnyboe Nybegynder
15. juni 2004 - 09:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Powerbook til Powerbook netværk via Airport Extreme?

Hej
Jeg har igennem noget tid forsøgt at etablere et netværk mellem to Powerbooks, begge udstyret med Airport Extreme kort. Formplet er at dele filer samt spille på netværk.
Begge Airport kort virker på andre netværk, men lige netop computer-to-computer netværket kan jeg ikke få til at virke.
Er der nogen der ved om det overhovedet kan lade sig gøre, og i givet fald hvordan?
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
21. juni 2004 - 14:25 #1
Du skal vist vælge at oprette et netværk på den ene maskine. De to maskiner kan ikke bare "finde hinanden" uden at der eksisterer et netværk.
Avatar billede rnyboe Nybegynder
21. juni 2004 - 18:05 #2
Det har jeg prøvet, og symbolet for airport-kortet ændrer også udseende, men det virker ikke som om det ændrer noget. Hvis der blev oprettet et reelt netværk burde vi få adgang til hinandens "offentlige" folder, men det sker ikke. Jeg tænkte nogen måske havde prøvet og kunne guide lidt...
Avatar billede mr_mads21 Nybegynder
21. juni 2004 - 19:21 #3
Tror ikke du kan gøre den uden en base-station.
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
04. december 2005 - 22:24 #4
Det kan godt lade sig gøre uden en Access point. Du skal på mac1 oprette et netværk, det gør du i menuen hvor du kan se Airport signalet. Mac2 kan så koble sig til Mac2 som var den et accesspoint. Husk at give de 2 maskiner et IP nr. inden for samme netværk
Avatar billede rnyboe Nybegynder
05. december 2005 - 11:22 #5
Tak for svaret. Jeg tror jeg lukker tråden, den blev oprette for 1 1/2 år siden, og det er ikke aktuelt længere.