Avatar billede t-x Nybegynder
15. juni 2004 - 08:31 Der er 9 kommentarer

Program der kan slukke computer efter antal minuters inaktivitet

Hey

Ja, jeg har jo næsten skrevet det i overskriften ;)
Jeg skal bruge et program der kan slukke en computer efter den har været inaktiv i f.eks. 30 - 60 min. Maskinen køre Windows XP SP2
Avatar billede bundgaard Nybegynder
15. juni 2004 - 08:34 #1
Kan man ikke bruge det indbyggede Strømstyring til det? Eller kan den kun sætte maskinen i standby?
Avatar billede t-x Nybegynder
15. juni 2004 - 08:37 #2
Nope... Har lige tjekket, men det var et fint bud... havde ikke engang selv tænkt på det. Men desværre ;) Men tak
Avatar billede bundgaard Nybegynder
15. juni 2004 - 08:40 #3
Avatar billede bundgaard Nybegynder
15. juni 2004 - 08:41 #4
Avatar billede deadmez Nybegynder
15. juni 2004 - 08:42 #5
Avatar billede bundgaard Nybegynder
15. juni 2004 - 08:42 #6
AHA!

Her var det :D

http://www.winability.com/active-exit/ < det er vist lige hva du mangler :P
Avatar billede halifax Nybegynder
15. juni 2004 - 16:43 #7
Hvad hvis brugeren i løbet af dagen er væk fra pc'en 30 - 60 min skal den så også shutdown/poweroff?? Eller skal den hellere gøre det på et fix'ed tidspunkt på dagen, fx. kl. 16.30?
Avatar billede t-x Nybegynder
16. juni 2004 - 08:00 #8
Nope..... den skal slukke efter at brugeren har være væk i 30 - 60 min. for hvis det bare var på et bestemt tidspunkt, så kunne man bare bruge den planligning der er i windows ;)
Avatar billede deadmez Nybegynder
16. juni 2004 - 13:07 #9
min kollega har et lille fint program..... "shutdown plus" hedder det og det kan hentes inde på www.wmsoftware.com

Det er dog kun en trial version men... den har den funktion som du beder om.. så det er op til dig om du vil investere 20$ for en standard version eller om det skal være en prof. til 25$
(der findes også server, remote og "rolling restart" versioner af programmet.. men de koster over 100$ pr. licens)