Avatar billede dmg Nybegynder
15. juni 2004 - 08:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

auto edit på excel fil

Hej Eksperter.

Jeg er ikke sikker på om det her kan lade sig gøre overhovedet.
Jeg har et excel dokument, som bliver genereret af et andet system.

Outputtet af filen, er en masse adresser og diverse stillinger hos folk. Når en bruger ikke har skrevet sin navn, by osv med stort, skal man manuelt ind og rette det.

Dvs, hvis man kan programmere et system, som kigger på filen og hvis det første bogstav ikke er skrevet med stort, bliver dette rettet. Jeg er villig til at give flere points, hvis i syntes det er rimeligt. Hvis det her virker er det nemligt guld for mig :-)
Avatar billede bigo Nybegynder
15. juni 2004 - 08:47 #1
Jeg har selv fundet en excel "writer" men ikke nogen excel "reader".

Der er noget her:
http://www.hotscripts.com/Detailed/15801.html

Dette ser interessant ud:
http://www.badblue.com/helpphpo.htm

Tutorial til badblue:
http://www.phpbuilder.com/news/item.php?id=359
Avatar billede dmg Nybegynder
15. juni 2004 - 09:00 #2
hhmm... Det ser ret spændende ud!!! Men det er jo ikke noget man kan integrerer i sit eget system. Jeg troede evt, man kunne lave noget avanceret fget...... Men jeg prøver da lige at kigge på det. Hvad mener du med writer og reader.

Fordi den skal jo reade dokumentet og udskifte de bogstver med lille til stort!
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2004 - 09:12 #3
du har lige svaret på dit eget spm.. hvad bruges når den "skriver" det store bogstav ind i stedet for det lille? ;)
Avatar billede dmg Nybegynder
15. juni 2004 - 10:02 #4
øhhh... det forstår jeg slet ik.. svaret på min eget spørgsmål? :-)

Jamen, jeg har ik lavet noget endnu, jeg aner ik hvordan. Men der er en masse rækker i filen og under f.eks navn, skal der rettes til stort bogstav, hvis det står med lille...
Avatar billede dmg Nybegynder
15. juni 2004 - 10:46 #5
Jeg har nu prøvet at kigge på ovenstående programmer og kan ik rigtigt finde ud af, hvordan man gør?

Men er det ikke muligt at ligge hele alfabetet ind i et array og lave noget der kode som siger hvis a = a skal den rette til A, på første ord i rækken. Er der ikke mulighed for dette?
Avatar billede whistler Nybegynder
15. juni 2004 - 14:05 #6
Hmmm... Tager jeg meget fejl hvis det du kalder en Excel fil - blot er et semikolonsepereret udtræk i en tekstfil der ender på fx .csv?

Prøv evt. at give et eksempel på de første 2-3 rækker af filen...

//Geert
Avatar billede dmg Nybegynder
15. juni 2004 - 14:18 #7
hhmmm.... jeg har fundet ud af en alternativ løsning. Man kan lave makroer i excel som gør dette og det vil vores brugere godt godtage.

Så jeg lukker spørgsmålet. ellers mange tak for hjælpen!