Avatar billede edron Nybegynder
14. juni 2004 - 20:43 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Acer bærbar

win98. Sætte i Fejlsikret tilstand Hvordan? Kommandoen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2004 - 20:47 #1
er det ikke ctrl man trykker på lige inden den begynder at indlæse windows?
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
14. juni 2004 - 20:48 #2
Ved ikke helt hvordan du gør det ud over på F8. Men ved at du kan gøre det ved at gå i start=>kør=>(skrive)msconfig=>(gå ind i fanebladet boot.ini) og sætte flueben i bootsafe, også genstarte når starter den i fejlsikret. Men når du så er færdig i fejlsikret skal du gøre det samme men bare fjerne fluebenet.
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
14. juni 2004 - 20:56 #3
Som svilhoppemis siger i første omgang, bare tryk f8 ved opstart og vælg så fejlsikret tilstand.
Næste gang du starter computeren starter den normalt igen, eller giver dig mulighed for at vælge hvordan den skal starte fremover.

Det er nok det nemmeste at gøre det sådan.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2004 - 21:07 #4
hej i 2 :)

Styresystemet er win98 - fanebladet boot.ini?
Det er vist lige så længe siden i har rodet med det OS som jeg har ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juni 2004 - 21:07 #5
Åbn MSDos.sys sæt de tre linier her ind i [Options] så får du en bootmenu.
[Options]
Bootmenu=1 ;Tillader bootmenu.
BootMenuDelay=10 ;Sætter tiden inden windows starter op.
Bootmenudefault=1 ;Når tiden er udløbet starter windows op normalt.
Semikolon og teksten efter kan sagtens undværes.
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
14. juni 2004 - 22:35 #6
john_stigers > I win 98 på vores gamle computer virker F8 altså fint ved boot, og det er da langt det nemmeste!
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2004 - 22:50 #7
moeller2000> du læser ikke hvad jeg skriver....
"Styresystemet er win98 - fanebladet boot.ini?"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juni 2004 - 23:18 #8
john >> moeller2000 giver kun den anden bruger ret i F8, ikke boot.ini, så du er lidt uretfærdig her. Hans svar var skam helt korrekt *s*
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
14. juni 2004 - 23:54 #9
Tak tonnybrandt ;-)

John_stigers> Hvorfor trykker du ikke bare F8? Det er da det nemmeste - eller vil det ikke virke?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2004 - 00:33 #10
hmmmm... :D

Der er intet faneblad i win98 der hedder boot.ini
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2004 - 00:35 #11
men jo det er F8 - det var ligesom ikke det jeg henviste til ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2004 - 00:38 #12
ups! det var til evilhoppemis  - sorry moeller2000 for forvirringen ;)
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
15. juni 2004 - 00:44 #13
Jeg er stadig forvirret...

Kan du ikke godt lige sige hvorfor du ikke bare trykke F8 ????
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2004 - 00:49 #14
moeller2000> hehe - det er altså ikke mig der har stillet spørgsmålet - jeg er bare en forvirrende person ;)
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
15. juni 2004 - 01:48 #15
john_stigers >

LOL - stort grin - jeg var sikker på at det var dig der havde stillet det spørgsmål..
Men hvorfor svarer ham der faktisk har gjort det så ikke?
Den her 'tråd' er sq lidt forvirrende, men jeg tror faktisk jeg er ved at have fod på det hele!

Men John, hvorfor vil du i det hele taget vide noget om boot.ini så?
Bare af ren nysgerrighed?

// Moelleren