Avatar billede flodden Nybegynder
14. juni 2004 - 19:52 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Grafik og FarCry

Hej ! !
Jeg har købt et Geforce FX5900, da jeg gerne ville kunne spille de nye spil som kommer på markedet, men ak og ve jeg har fået FarCry og af en eller anden grund kan jeg ikke få det til at køre på andet end laveste indstilling "Low" over hele linien og så kører det ingen gang særligt godt. Det er sgu da surt jeg har prøvet alle mulig insstillinger med grafikkortet, men lige lidt hjælper det. Hvis der er nogen som ved hvad jeg kan gøre giver jeg gerne 60 point for et svar der kan hjælpe mig.
                        V.H flodden
Avatar billede mushkin Nybegynder
14. juni 2004 - 19:58 #1
Kan du ikke lige fortælle lidt om resten af din pc?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
14. juni 2004 - 20:02 #2
Kører selv med et FX5950 Ultra samt nyeste driver fra Nvidia. Den der fulgte med ville ikke være med ved høje opløsninger, men med nyeste virkede det.
Avatar billede neophyte Nybegynder
14. juni 2004 - 20:31 #3
Lyder underligt, for et FX5900 burde sagtens kunne trække Far Cry med højere detaljer slået til. Men IDC siger noget, fortæl lige lidt mere om din pc da grafik kortet måske ikke er en flaskehals men måske noget andet i din hardware.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. juni 2004 - 02:31 #4
skal du ikke ha afsluttet nogen gamle sprg først?
nogen har ventet siden 2003 på feedback fra dig.
Avatar billede flodden Nybegynder
15. juni 2004 - 06:24 #5
Jeg har en P4 Northwood 2,4GB 1024Mb 2700DDR Ram  !!
Til Nopsen >> Jeg ved ikke hvad du snakker om man jeg skal da nok få det rettet hvis jeg har nogle spørgsmål hængende. Sorry
                                        flodden
Avatar billede mushkin Nybegynder
15. juni 2004 - 07:52 #6
Har du sluttet 4-pin strømstikket på kortet til?
Avatar billede flodden Nybegynder
15. juni 2004 - 12:10 #7
ja det er sluttet til
Avatar billede anuseren Nybegynder
15. juni 2004 - 12:12 #8
har du prøvet at opdatere til version 1.1?

du kan prøve at køre spillet i openGL... læs i readme filen hvordan du gør.
Avatar billede flodden Nybegynder
15. juni 2004 - 12:46 #9
ja jeg har opdateret det til 1.1 og inde på ubisofts hjemmeside skriver de også noget om FarCry og Fx grafikkort, men selv om jeg retter mig efter deres anvisninger kører det af lort til  :-(
                            flodden
ps. hvadfor en readme fil ? ?
Avatar billede nopsen Ekspert
15. juni 2004 - 16:21 #10
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. juni 2004 - 16:39 #11
du kan da prøve at clocke dit kort..?
men tvivler på det hjælper, det er enormt krævende spil.

ellers står >> -Video Options
Changing default video settings may improve the performance of the game at the cost of visual
appeal. By default all settings are set to match capabilities of recommended spec machines. The first
time you start the game it will automatically open the options menu to ensure that you configure the
game properly. Click 'Video' on the options menu to access these options.
Recommended

Supported OS: Windows 98SE/ME/2000/XP (only)
Processor: AMD Athlon 2400-3000+ or Pentium 4 2-3 GHz
RAM: 512-1024 MB
Video Card: 128 MB GeForce 4 128 MB to GeForce FX 5950; ATI Radeon 9500-9800 XT
Sound Card: Sound Blaster® Audigy® series
DirectX Version: DirectX 9.0b (included on disc)
DVD-ROM: 8x-16x DVD
Hard Drive Space: 4 GB
Multiplayer: Broadband with 64 Kbps upstream to play (512 Kbps upstream to host 8 players)
Minimum

Supported OS: Windows® 98SE/ME/2000/XP (only)
Processor: 1 GHz
RAM: 256 MB
Video Card: 64 MB DirectX® 9.0b-compatible graphics card
Sound Card: DirectX® 9.0b-compatible PCI card
DirectX Version: DirectX 9.0b (included on disc)
DVD-ROM: 4x DVD
Hard Drive Space: 4 GB
Multiplayer: Broadband with 64 Kbps upstream to play (512 Kbps upstream to host 8 players)
kilde..O)
http://www.farcry-thegame.com/uk/system.php

endvidere>>
Here's a message from the Far Cry team:

Greetings from the Far Cry team.

We’d like to thank all of you for your continued patience and interest in the upcoming 1.2 patch and SDK. We’re sorry to say that this community update is to let you know that the patch & SDK won’t make it out next week.

The Far Cry Patch and SDK were found to contain a few remaining bugs which justify extra testing -- better safe than sorry. More information to follow as it becomes available.

Thanks again to all of you for your continued support and enthusiasm for Far Cry.
--> high ftp://ftp.ubi.com/emea/fci/videos/farcryE3_l.zip
--> low ftp://ftp.ubi.com/emea/fci/videos/farcryE3_s.zip

>> Bartfreak <<
Avatar billede mushkin Nybegynder
15. juni 2004 - 17:47 #12
Prøv at tjekke dette link, en tweak-guide til Far Cry:
http://www.tweakguides.com/Farcry_1.html
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. juni 2004 - 17:53 #13
ctrl-d på den du..O)
Avatar billede mushkin Nybegynder
15. juni 2004 - 18:34 #14
ctrl-d.. nu er jeg ikke lige med...? :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. juni 2004 - 19:07 #15
det var et godt link, som nu ligger i fortrukne..O)
That´s it.
Avatar billede mushkin Nybegynder
15. juni 2004 - 19:34 #16
Hehe.. kendte ikke lige den genvej ;).
Avatar billede flodden Nybegynder
15. juni 2004 - 19:53 #17
Tak for linket til Tweakguide det var fin læsning men jeg har desværre ikke fået løst mit problem endnu.
Men hvis man ikke kan køre et spil med en 2,4Gb Pentium4 + 1024 DDR Ram og et FX5900 grafikkort, så har spillet ikke de store muligheder for at blive en sællert for der er for mange som slet ikke kan spille det. Nu prøver jeg at installere drivere  igen til grafikortet og installere spillet igen og directX 9.0b, så må jeg se om det ændrer noget, for kors i røven hvor er jeg irriteret over det spil.
                  flodden
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. juni 2004 - 19:58 #18
er meget forståligt, men som de skrev... der kommer sikkert et fix/patch..O)
Avatar billede mushkin Nybegynder
15. juni 2004 - 20:02 #19
Der er også en god guide til optimal indstilling af Virtual Memory:
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=324&dPage=6

Det starter omkring midt på siden, 'Virtual Memory Settings Below - Very Important!' står med rødt som overskrift.
Avatar billede flodden Nybegynder
16. juni 2004 - 08:44 #20
Det er rigtig nok det er et krævende spil, men ud fra hvad Ubisoft selv skriver om spillet, så lever mit hardware op til kravene ..
Nu står jeg med et ikke ukendt problem masser af kommentarer, men ingen svar og ingen at give point = kan ikke lukke spørgsmålet  :-))
                                    Flodden
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 08:48 #21
så må alle jo smide et svar..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
16. juni 2004 - 08:48 #22
hov.O)
Avatar billede mushkin Nybegynder
16. juni 2004 - 12:57 #23
*host*
Avatar billede mushkin Nybegynder
16. juni 2004 - 19:20 #24
Jamen selv tak da.