Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
14. juni 2004 - 15:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

*.domain.dk på IIS?

Hej Eksperter :)

Jeg har en server der kører IIS. Jeg har sat DNS'en op således at hvadsomhelst.domain.dk peger på domain.dk. Men det ved IIS jo ikke? :-)

Hvordan "forklarer" jeg den det? Kunne forestille mig, at det er et sted i opsætningen af Hostheaders (jeg har prøvet at skrive *.domain.dk i Hostheader - og det virker ikke)

På forhånd tak!

mvh.
Rasmus
Avatar billede venturer Nybegynder
14. juni 2004 - 15:40 #1
Hvis du kun har det ene site på din webserver, skal du jo bare fjerne al hostheader information. Så vil IISen jo svare uanset hvilket domænenavn den får smidt i nakken.
Avatar billede venturer Nybegynder
14. juni 2004 - 15:47 #2
Uden at have prøvet det, tænker jeg at det måske kan lade sig gøre hvis du på din DNS ændrer din * record fra en A til en CNAME record. CNAME skal så pege på den A record som du har tastet ind som hostheader på dit site. (ved som sagt ikke om det virker)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
14. juni 2004 - 15:47 #3
Jeg HAR flere sites. Altså domain1.dk, domain2.dk osv. Alle "hvadsomhelst.domain1.dk" skal pege på index-filen i domain1.dk.
Avatar billede angelone Nybegynder
14. juni 2004 - 16:18 #4
Den eneste måde man kan få en IIS til at svare på *.domæne.dk er at give hvert domæne sin egen IP adresse. Derved kan man som skrevet overfor lave en tom hostheader for hvert website med hver sin IP og vid dermed svare på alle domæner der peger på den IP adresse.

Ellers er det ikke muligt at lave et *-svar på IIS.

<=> Angel <=>
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
14. juni 2004 - 16:47 #5
Jeg satte bare