Avatar billede vraa Nybegynder
14. juni 2004 - 13:13 Der er 10 kommentarer og
5 løsninger

Køb af CSS bog

Jeg har brug for en god css bog, gerne på dansk og up to date.
Den skal gerne indeholde alle referencer og give nogle gode eksempler. Gerne billig men ikke et krav.

Nogen der har nogle gode forslag herpå?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
14. juni 2004 - 13:24 #1
Hejsa,

Al den information som er værd at vide findes på http://www.w3.org/Style/CSS/
og den er ALTID opdateret :-)

CSS er ikke et ret stort "sprog" så jeg tror sagtens at du kan bruge W3C side.
Avatar billede werd Nybegynder
14. juni 2004 - 13:40 #2
www.html.dk/tutorials/css

- hvorfor en bog - man kan vel bare læse på nettet, eller i værste tilfælde printe
Avatar billede vraa Nybegynder
14. juni 2004 - 13:46 #3
Har lige købt en dansk javascript bog og synes det er utrolig rart med dansk beskrivelse til alle funktionerne lige ved hånden. Ville gerne kunne det samme med CSS, men det ender sikkert med udskrift fra en w3schools el. lign.
Avatar billede lordhead Nybegynder
14. juni 2004 - 13:56 #4
w3schools er jo også et gilmrende alternativ!
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2004 - 14:10 #5
du finder noirkelig godt og gratis referencemateriale her. Hvis du ønsker det, har jeg genereret PDF filer på baggrund af dette

http://www.devguru.com/Technologies/css/quickref/css_index.html
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2004 - 14:57 #6
et andet meget godt sted er http://www.blooberry.com/indexdot/css/ som har mange gode detaljer og mulighed for at se hvilke browsere, som understøtter de forskellige properties osv.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
14. juni 2004 - 14:59 #7
Webdesign - Illustreret Håndbåg.

Den er rigtig god, og gennemgår css, (x)html, design og brugervenlighed.

Og har masser af eksempler.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2004 - 14:59 #8
og hvis meget gerne vil have en bog om emnet, så kan du prøve at kigge på http://www.oreilly.com/catalog/css2/ - den findes dog ikke på dansk, og generelt er det svært at finde noget ordentlig på dansk generelt, men lidt engelsk skader vel heller ikke ;-)
Avatar billede thedeathart Nybegynder
14. juni 2004 - 15:04 #9
Du kan evt. gå på biblioteket og låne den.. nr. 19.64

Mange størrere biblioteker har tit et del bøger (dog lidt forældede) om IT-relevante ting, f.eks. programmering.

Men så slipper man for at betale ;-)
Avatar billede vraa Nybegynder
14. juni 2004 - 22:34 #10
BufferZone>> Godt link du har der. Jeg vil meget gerne have de PDF filer hvis muligt. Hvad skal jeg give dig? En email eller har du en hjemmeside?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juni 2004 - 08:49 #11
e-mail er fint, men din mailkonto skal kunne modtage en del data som vedhæftede filer, de fylder en del (har ASP, Javascript, CSS, HTML, SQL)
Avatar billede vraa Nybegynder
15. juni 2004 - 09:45 #12
BufferZone.>> Det lyder rigtig godt. Er det ok hvis jeg lige vender tilbage om en uges tid. Kører internet over min mobil. Er hæslig langsomt men for snart en hurtigere linie.
Avatar billede vraa Nybegynder
25. august 2004 - 22:19 #13
Så har jeg fået en 2mbit linie. Gider du at sende css til mig på denne email vraa@stofanet.dk ? Der kan være 10 mb på denne mail server. Er det nok?

skovenborg>> Ligger du lige et svar?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
25. august 2004 - 23:26 #14
okay :-)
Avatar billede vraa Nybegynder
09. december 2004 - 10:00 #15
Bufferzone>> Var det muligt at få tilsendt ASP, CSS og SQL på allan@a2c.dk?