Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 13:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Total sletning/formattering af harddisk?

Hej...

Er der nogen der ved hvordan jeg slettet/formatere min harddisk fundstændigt?
Der må ikke kunne genskabes noget som helst fra den da jeg har haft netbank, digital signutur osv. liggende på den!

Programmmet til dette skal kunne bruges ved boot (enten diskette eller cd.) og skal også kunne fjerne partitionerne/bootsektors på harddisken!

Dvs. at den skal være fuldstændig clean!
Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 13:11 #1
stavefejlene er for free :-)
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 13:13 #2
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 13:13 #3
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juni 2004 - 13:18 #4
Spidsen af en lægtehammer tværs igennem skiverne, og støb den så ind i cement og sænk den ned på bunden af Marianergraven, ellers kan data genskabes af proffessionelle firmaer, er det bare fordi du vil sælge den privat, er IRD´s forslag glimrende.
Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 13:19 #5
hvilken en af disse programmer er bedst?
Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 13:19 #6
og mest brugervenlidt?
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 13:22 #7
:D

Killdisk er ligetil opretter
Avatar billede venturer Nybegynder
14. juni 2004 - 13:24 #8
fromsej: Det er kun et spørgsmål om tid før man kan rejse ned til bunden af marianergraven og fiske betonklodsen op igen.. Så mon ikke der skal findes en mere sikker løsning? ;)
Avatar billede venturer Nybegynder
14. juni 2004 - 13:30 #9
Anywho... Så vil jeg også mene at KillDisk er bedste freeware bud. Hvis du betaler for pro-udgaven får du dog et mere sikkert resultat, men for de fleste privatbrugere vil dette være overkill.

Hvis du vil bruge penge på løsningen bør du også overveje ExpertEraser fra IBas.
IBase VED hvad sådan noget går ud på.
http://www.ibas.dk/datasletning/expert-eraser
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 13:37 #10
Ved du hvad det koster *GGG*

Tvivler på en privat vil spendere den form for valuta
Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 13:54 #11
hvad er forskellen på den gratis udgave af killdisk og den man betaler penge for?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juni 2004 - 14:00 #12
Den gratis kører kun et gennemløb.
Der er flere erasere på www.ultimatebootcd.com
Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 14:07 #13
kan du ikke lige lægge et svar ird? hvis du vil have point?
Avatar billede ird Praktikant
14. juni 2004 - 14:08 #14
Nej tak giv dem til de andre :-)

ha en god dag og held og lykke med projektet

//Ird
Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 14:09 #15
jo tak...
Avatar billede dpg Nybegynder
14. juni 2004 - 17:00 #16
Lukker