Avatar billede jytte Nybegynder
14. juni 2004 - 12:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

download gif problem

jeg har en server som har en upload-component der f.eks brugers til at uploade og downloade billeder til og fra en database.

Når man downloader kan man vælge open eller save.
Mit problem er nu at hvis man vælger open (og det er et gif-billede man downloader) stjæler gif-billedet download-sidens browservindue.

Det ønsker jeg ikke, men jeg ønsker heller ikke at der sættes et target="_blank" på linket da jeg ved valg af save så får et uønsket blank browser-vindue at se.

Kan jeg gøre noget ved det?
Avatar billede n30thaone Nybegynder
14. juni 2004 - 17:32 #1
Nej, det kan du ikke, da det er browseren som tolker og ud fra nogle variabler i registrerings databasen vælger hvilket program .gif filen skal vises med - ergo, det afhænger totalt af brugerens software.
Avatar billede jytte Nybegynder
16. juni 2004 - 11:59 #2
Nå det var ærgerligt.

Ved du om man i upload-componenter kan bede den om kun at give mulighed for "save" uden at give mulighed for "open" ?

Under alle omstændigheder må du lægge et svar for at få dine point.
Avatar billede n30thaone Nybegynder
16. juni 2004 - 13:58 #3
upload componenter, client eller server side? 0g er ligeglad med point, ved faktisk ikke engang hvad de gør - så bare behold dem selv.
Avatar billede jytte Nybegynder
18. juli 2004 - 22:22 #4
OK det gør jeg så