Avatar billede r123 Nybegynder
14. juni 2004 - 11:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Vedr. Hp Scanner 5500c

Hej , jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle placerer dette spørgsmål, men nu blev det her :)

Min pc kan ikke finde min scanner som jeg sætter til ?, det er 1 Hp scanner 5500c,(usb), har været inde på Hp's hjemmeside, men kan ikke finde nogen relevante drivere!, kan i hjælpe mig..
Når jeg sætter scanneren til sige windows at det er en ukendt usb enhed. (jeg kører med xp, sp 1). har 1 cd jeg fik med fra Hp, men det er kun et scanner program, som også siger at jeg ikke har tilsluttet nogen scanner..

På forhånd Tak!...
Avatar billede mc_goblen Praktikant
14. juni 2004 - 11:14 #1
Avatar billede r123 Nybegynder
14. juni 2004 - 11:16 #2
Nej det er ikke det jeg søger, det er 1 updatering til scannings programmet, forstår ikke helt hvorfor det står under drivere, prøv selv at læse hvad beskrivelsen er på det..
Avatar billede mc_goblen Praktikant
14. juni 2004 - 11:26 #3
Avatar billede mc_goblen Praktikant
14. juni 2004 - 11:27 #4
Næææ, beklager... kan se at det er det samme problem der bliver rettet med denne "patch", og det ikke er en "driver"....

- beklager
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2004 - 11:29 #5
hvilket styresystem (OS) bruger du?

Jeg har en HP G55 der skal tilsluttes USB, det er en kringlet sag, hvis man ikke gør det rigtigt fra starten.
Sørg for at afinstallere den gamle driver, få fat i de drivere der passer til dit OS (den CD du har fået med skal passe til dit OS).
Så lukke du ned og fjerner USB stikket fra skanneren eller slukker helt for den.

Start Windows og installer den driver der passer til dit OS, først når det er sket skal du tilslutte skanneren og tænde for den, så skulle systemet gerne finde ud af at der er to der passer sammen og det skulle så virke.
Avatar billede r123 Nybegynder
14. juni 2004 - 11:34 #6
filen fra dit link mc goblen , var heller ikke rigtig , det er ikke drivere , men opdateringer til scanning programmet vil jeg mene.

har prøvet det på 3 forskellige pc (alle med xp), med samme resultat, kan det være noget med firmware til scanneren ?,, , prøver lige dit forslag retaxes ..
Avatar billede r123 Nybegynder
14. juni 2004 - 11:50 #7
virkede heller ikk, samme resusltat, den kan stadig ikke finde de drivere til scanneren :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2004 - 12:41 #8
har du ikke fået en installationsmanual fra HP, ellers må du ringe til deres hotline, de er meget flinke til at hjælpe.
Avatar billede r123 Nybegynder
16. juni 2004 - 11:08 #9
Hej , har løst mit problem , problemet  bestod i 1 forlængerledning jeg brugte,,, som åbenbart ikke kunne forstå noget, (2 m lang), nå men tak for jeres råd ;)