Avatar billede jword Nybegynder
14. juni 2004 - 08:26 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

sql select

Jeg har 2 tabeller. Hvis man siger den ene hedder Kat og den anden Killing, og alle rows i Killing har en reference til Kat, så vil jeg gerne selecte de rows i Kat der ikke er refereret i killing overhovedet.
Altså de katte der ikke har nogen killinger :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. juni 2004 - 08:43 #1
Prøv at læse nedenstående artikel igennem - den skulle meget gerne kunne besvare dit spørgsmål: http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=323
Avatar billede proaccess Nybegynder
14. juni 2004 - 09:38 #2
SELECT Kat.*
FROM Kat LEFT JOIN Killing ON Kat.ID=Killing.KatID
WHERE Killing.KatID IS NULL

Kat.ID er det felt, som identificerer din Kat i Kat-tabellen, Killing.KatID er det tilsvarrende felt i Killingetabellen...
Avatar billede jword Nybegynder
14. juni 2004 - 10:56 #3
Tak for svarene

Viser sig hibernate ikke understøtter 'on' i joins.