Avatar billede chrthegreat Nybegynder
19. februar 2001 - 09:40 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Brænde ISO Billede?

Hej jeg har en fil (tonyhawk.iso) jeg gerne vil have brændt på en cdrom. Jeg har prøvet at brænde det normalt men så får jeg bare filen på en cd-rom. Hvad skal jeg gøre? Hvilke progrm skal jeg bruge?

Hver sød at hjælpe mig!

- Tak
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. februar 2001 - 09:50 #1
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
19. februar 2001 - 09:52 #2
kan det brænde fx. fil.iso?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. februar 2001 - 09:55 #3
og her forklares det med Nero:
http://www.nero.com/en/helptool/512.htm#o458

hvilket prg bruger du normalt?
Avatar billede lew Nybegynder
19. februar 2001 - 10:11 #4
Du kan f.eks bruge Neroburn. Generelst kan du fra næsten alle brænderprogrammer brænde indholdet af en ISO fil til en CD. Du skal bare vælge at brænde fra \"Disk Image\" og derefter angive (Mount)tonyhawk.iso som datakilde, i stedet for at lave en normal kopiering af filen over på en CD.
Avatar billede hotpop Novice
19. februar 2001 - 10:19 #5
giver i også links osv. videre til folk som måske mangler windows2000 el. windows Me???

tonyhawk.iso er GARANTERET en iso hentet på en warez-side og dermed overtræder chrthegreat ekspertens love!
Admin bliver underrettet hvis ikke spm. bliver lukket idag.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. februar 2001 - 10:25 #6
spørgsmålet lyder på hvordan han brænder en ISO fil og de links jeg har givet forklarer blot hvordan man gør det. Det er jo ikke warezlinks. At det så er et spil han vil brænde er jo ikke vores ansvar og desuden er der ingen beviser for at spillet er hentet fra et warez-site! Tvivlen må komme ham til gode!
Avatar billede hotpop Novice
19. februar 2001 - 10:29 #7
Det lader vi admin om at bestemme, hvis ikke spm. bliver lukket. Og er klar over at det ikke er warezlinks han har fået, men en isofil??? Hvis det er fordi han skal lave en kopi af hans egne cdrommer kan han da bare bruge clonecd, ikke sandt? Men en ISOfil lugter af warez!!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. februar 2001 - 10:35 #8
sandt nok, men det er jo ikke sikkert han har clonecd! f.eks neroburn følger jo med når man køber en brænder (ved dog ikke om det er det prg han bruger) og det er måske den eneste måde han kan lave backups af hans egne spil...men lad os se hvad dagen vil bringe :)
Avatar billede lew Nybegynder
19. februar 2001 - 10:46 #9
Der er intet i selve spørgsmålet der er i strid med nogen love !!!
Det er sjovt så meget hotpop ved om warez og ISO, og hvorfor bruge clone CD hvis det ikke var for at kopiere copyrightbeskyttede CD\'er. Moral er godt, men dobbeltmoral er ikke dobbelt så godt.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. februar 2001 - 10:49 #10
Du har så ondt i røven hotpot... slap dog af, du er fandme så mistroisk!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. februar 2001 - 10:50 #11
Personligt er jeg meget glad for FireBurner, når der skal brændes ISO\'er - http://www.fireburner.com/downloads.shtml :)

(Spørgsmålet her er ikke ulovligt på nogen måde. tonyhawk.iso kan jo være hvadsomhelst - der bliver ikke linket til ulovlige sider, eller andet der strider mod reglerne) :)
Avatar billede hotpop Novice
19. februar 2001 - 11:23 #12
lew + jdaugaard>> Pil mig i røven!
Avatar billede lew Nybegynder
19. februar 2001 - 12:44 #13
hotpop> er du sikker på at eksperten\'s love tillader et sådant sprogbrug. Pas nu på der ikke bliver sladret til admin..... :(
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
19. februar 2001 - 12:45 #14
chrthegreat>>kunne du bruge noget fra ovenstående links?
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
19. februar 2001 - 13:13 #15
tak for hjælpen, alle % hotpopj
Avatar billede hotpop Novice
19. februar 2001 - 14:04 #16
lew> Nu er jeg jo ikke den eneste der bruger beskidte ord her, jeg gentager bare hvad jdaugaard skrev. Og jeg har ikke sagt at jeg aldrig har haft en ulovlig version af et spil, det har vi vel alle? Desuden har jeg ikke meldt spm. til admin, og havde egentlig heller ikke tænkt mig at gøre det!
Ang. min kommentar kl. 11:23:32 undskylder jeg mit ordvalg, var lidt hidsig... Undskyld.