Avatar billede sumsar- Nybegynder
04. oktober 1999 - 16:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Telnet

Er der nogen der ved hvordan jeg laver en telnet server der kan udføre enkle commandoer på server maskinen?

Jeg vil meget gerne have en url til en side om Telnet standarden... (RFC)
Avatar billede lrj Nybegynder
04. oktober 1999 - 18:00 #1
Prøv http://freesoft.org/CIE/ [Connected: An Internet Encyclopedia] - der kan du finde alle de RFC'ere du kan bruge - der kan søges, og du kan downloade en kopi. Telnet RFC kan læses i:

RFC 854 - Telnet Protocol Specification
RFC 855 - Telnet Option Specifications
RFC 856 - Telnet Binary Transmission
RFC 857 - Telnet Echo Option
RFC 858 - Telnet Suppress Go Ahead Option
RFC 859 - Telnet Status Option
RFC 860 - Telnet Timing Mark Option
RFC 861 - Telnet Extended Options: List Option

Der er lidt at tage fat på.... :o)

Prøv også http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm - her finder du ICS, som er en netværkspakke der har det meste - den er i hvert fald bedre end Delphi's indbyggede netværks-komponenter...

Gor fornøjelse...
Avatar billede sumsar- Nybegynder
04. oktober 1999 - 22:23 #2
der er lidt at tage fat på...

men virker ICS også med delphi 4?
Avatar billede lrj Nybegynder
05. oktober 1999 - 13:42 #3
Jep, og der er lige kommet en ny version der også virker med Delphi 5 - og det er incl. source. Yearh!

/Laust
Avatar billede afshin Nybegynder
13. marts 2001 - 21:39 #4
ICS ?? hvad er det?
Avatar billede lrj Nybegynder
14. marts 2001 - 10:03 #5
Kig på adressen - så giver det nok mere mening. Eller læs mit indlæg.