Avatar billede leneberger Nybegynder
13. juni 2004 - 10:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MP3-player som datalagring

Hej,

min datter ønsker sig en MP3-player, hun samtidig kan transportere dokumenter fra skolen med og hun vil naturligvis høre musik på vej hjem i bussen.

Hvilke specifikationer skal jeg kigge efter på MP3-playerne, hvis den skal kunne lagre såvel afspilningsbare MP3-filer som også data samtidig?

/Lene B.
Avatar billede hadaps Nybegynder
13. juni 2004 - 10:34 #1
det kan langt de fleste - du skal bare sørge for, at den er plug and play kompatibel - dvs. at man ikke skal installere ekstra drivere, end dem der findes i windows
Avatar billede leneberger Nybegynder
13. juni 2004 - 11:58 #2
Tak for hurtigt svar, men jeg blev ikke rigtig klar over, om de fleste MP3-afspillere BÅDE kan indeholde data (dokumenter) og samtidig afspille MP3. Dvs. kan MP3'ere generelt finde ud af hvad der er dokumenter og hvad der er MP3-filer, hvis de ligger i hukommelsen samtidig?

/Lene B.
Avatar billede script Nybegynder
13. juni 2004 - 12:03 #3
Det skal du ikke være nervøs for det kan de allesammen, men lagt de fleste er 128Mb, det betyder hvor mange sange og dukumenter der tilsammen kan være. Jeg ville foretrække en på 256Mb, altså dubbelt så mange sange og dukumenter, så er der lidt at vælge imellem. Men det du skal kigge efter er at den kan afspille mp3, så kan den også have dukumenter, men den kan godt have dukumenter uden at kunne afspille mp3. Så kig efter mp3 afspillere.  :-)
Avatar billede hadaps Nybegynder
13. juni 2004 - 13:38 #4
Det en mp3 afspiller gør, er at den tager de filer der er lagt ned på den, og hvis den kan afspille dem, så gør den det, og hvis det ikke er et lydformat den kender, så lader den bare filen være.
Dermed kan du smide alt på den, og hvis det er en fil som den kender formatet på, bliver den afspillet
Avatar billede grav Nybegynder
22. juni 2004 - 00:55 #5
Vær i øvrigt obs på, at sådanne afspillere kun kan bruges til fillagring på Windows ME, 2000 og XP (og vist også Mac OS X) uden driver. På f.eks. Windows 98 skal der bruges en driver.
Så hvis skolen eller I selv bruger et andet operativsystem render I ind i problemer.