Avatar billede jensen4ever Nybegynder
13. juni 2004 - 02:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Photoshop eller lign?

Hejsa ....

Jeg skal til at design en hjemmeside. Nu står jeg self. og mangler en godt grafik program til at design logo, topgrafik, m.m. Så mit spørgsmål er : Hvor kan man downloade sådan et program ?? helst gratis ;) - da det er første gang jeg skal prøve det. Skal det være Photoshop eller hvordan ?.
Avatar billede thedeathart Nybegynder
13. juni 2004 - 02:54 #1
vil anbefale photoshop, det er dog ret svært og tager tid at lære.
Du kan få programmer som laver banner o.l. fra Xare studios.

søg på www.download.com efter Xare Webstyle, eller Menu-maker

Men det er kun til grafik .. til selve designet bør du lære noget css:

http://www.w3schools.com/css/default.asp
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juni 2004 - 12:59 #2
Photoshop er klart det bedste, men det koster kassen. Lidt billigere er programmer som Photoshop elements, derer lille bror til photoshop, og Paintshop Pro der begge koster omkring 1.500.- kr. skal det være gratis, kan du kikke på GIMP der oprindeligt var lavet til linux, men jeg erret sikker på at den også kan kører på windows. den er gratis. Se www.gimp.org
Avatar billede puffin Nybegynder
13. juni 2004 - 15:54 #3
Skal det være gratis hele tiden vil jeg også anbefale GIMP, og der findes mange guider og tut's på nettet som er lette at gå til.

Ellers skulle jeg mene at man kan prøve photoshop gratis i en måned eller noget der ligner, prøv evt. at tjekke www.adobe.com
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. juni 2004 - 01:28 #4
bufferzone har du prøvet elements før ?  Jeg vil ikke anbefale det, da det intet har med grafik produktion at gøre.

Men vil de andre ret, photoshop er vel valget, andet vil være mystisk og ligegyldigt ;) ahh seriøst tror photoshop vil værre nemmest at gå til, ikke fordi det er det nemmeste program, men fordi alle bruger det og du kan få alt den hjælp du vil have til programmet.

Gimp er lavet til windows også så der skulle ikke være nogle problemer :)
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
15. juni 2004 - 22:05 #5
Jeg tror jeg prøver photoshop. så hvis thedeathart lige smider et svar, så giver jeg point :) til både han og bufferzone
Avatar billede jensen4ever Nybegynder
19. juni 2004 - 21:08 #6
Har lukket igen ... ;-)