Avatar billede privat Nybegynder
13. juni 2004 - 02:01 Der er 9 kommentarer

baggrunds musik til hjemmeside

Hvad skal jeg bruge af fil type til min hjemmeside som er oprettet med Front page.
Jeg vil gerne have baggrunds musik på den,gerne et musiknummer jeg har som mp3,men det kommer ikke frem når jeg skal lede efter baggrunds musik i front page ???
Avatar billede thedeathart Nybegynder
13. juni 2004 - 02:03 #1
sikker fordi frontpage leder efter .wav

du skal dog huske nogle vigtigt ting mht. musik på websiden

1. Det skal VÆRE lovligt, dvs. du skal selv have lavet det heller det skal være frit.(ingen copyright)

2. Det fylder meget, og sløver hjemmesiden

3. Musik på hjemmesider er røvirretende, specielt hvis man har winamp åben og høre sit eget musik.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juni 2004 - 02:04 #2
Som jeg husker det er det .WAV der er supporteret, der er to ting du skal vide. Først at du skal have rettighederne til den musik du lægger ud på nettet, dvs at du enten selv skal have skrevet og udført det, eller have lov af den der har ophavsretten.

Dernæst at MP# kan konverteres til WAV. jeg er ret sikker på at wimamp kan dette
Avatar billede thedeathart Nybegynder
13. juni 2004 - 02:06 #3
dog husk bufferzone, at wav fylder 10xMp3

midi filer er også supported, (hvis man selv skriver koden)
Avatar billede voirsous Nybegynder
13. juni 2004 - 02:12 #4
et godt råd, baggrundsmusik hører slet ikke til på en hjemmeside. Hvis du ønsker brugerne skal hører det, så lav et link hvortil de kan downloade det.
Avatar billede hcma Novice
13. juni 2004 - 10:17 #5
eller også kan du lave en side med musik, hvor brugeren så bare skal trykke på en knap for at høre det eller de numre han/hun ønsker.
Hvis du vil se hvordan, vender du bare tilbage.
Avatar billede privat Nybegynder
14. juni 2004 - 22:34 #6
Jeg troer jeg ladder det ligge i min glemmebog indtil vidre.
Der var jo lige det med copy rettighederne.
Hvad er reglerne for hvornår copy rettighederne ophøre,er det ikke noget med 25-30 år eller hva.
Avatar billede privat Nybegynder
14. juni 2004 - 22:35 #7
Hvad siger reglerne til at jeg henviser til en knap på min hjemmeside ??
Avatar billede thedeathart Nybegynder
15. juni 2004 - 21:39 #8
copyright: 70 år.
Avatar billede privat Nybegynder
16. juni 2004 - 14:57 #9
70 år er jo ikke så lidt,ikke fordi jeg skal bruge noget nyere musik på min side,men det bliver ikke nemt at finde noget der er 70 år gammelt jeg kan bruge