13. juni 2004 - 01:32Der er
13 kommentarer og 4 løsninger
HVilke program til opbygning af kundekartotek?
Jeg skal oprette en kundekartoetek med ca. 500 kunder. Skal kunne email til dem, angive kundetype. geografi, udskrive labels osv. En lille CRM system til et lille firma (med store ambitioner) ;) Jeg har en kopi af en kundedatabase fra en bekendt - (Aaccess) jeg har installerte en runtime versin af access - men den peger på en databse jeg ikke har adgang til - så den går i står. Er der ideer til program valg? Er det vanvittigt at tænke på at lave sådanne mini CRM i Outlook eller Excel?
1. lave et web interface til din accessdatabase. ikke ret svært med ASP (og sikkert heller ikke med PHP) men bliver også enkelt og uden megen funktionalitet (ellers bliver det svært)
Access er faktisk et godt program til CRM-systemer, så du kan da starte med at kigge nærmere på det som du allerede har, eller du kan kigge på den skabelon i Access 2002, som hedder Ordreindtastning.
Hvis problemet med det, som du har fået af en bekendt, er, at genvejen til at starte databasen er forket, kan du starte den med en genvej efter skabelonen "C:\Programmer\...\msaccess.EXE" "C:\...\MinDatabase.mdb"
Hvis problemet er at den database, som du har fået, er delt op i flere dele (frontend og backend), kan du jo bede din bekendte om at få resten, så du kan se, hvordan det ser ud.
Access og kun Access og ikke andet end Access. Som bufferzone skriver, kan man da lave et web interface til din Access, men det var ikke spørgsmålet.
Du kan også lave det i Excel, men så bliver det en meget "flad" database, og ikke at forglemme er Excel et regneprogram. Men der er ikke noget i vejen for, at Excel kan klare jobbet.
Men Access er det mest velegnede program. De krav du opstiller, er ikke noget problem at lave og det er ret simpelt. I stedet for at benytte en database du har fået, og som måske er skruet sammen til nogle andre behov, vil jeg foreslå at du begynder selv fra bunden og laver en db der 100% passer til dine krav. På den måde kommer du også til at kende db, så det vil være nemmere senere hen at tilføje andre funktionaliteter for at imødekomme nye krav.
Jeg er selvfølgelig også fortaler for Access, som Mugs og Hekla. Men hvis du har den nyeste Office Prof. (2003), så er der en "Bussiness contact manager", som faktisk skulle være meget god til at administrere kunder, ordre m.m. Og så kan den jo "sende mails" :o)
Hej Terry, Hvis du vil dele er jeg interesseret i at se det "quite good CRM" system - hvorfor ? Jeg er ved at brygge et sammen selv. Inspiration !! Mvh - mail - info(A)kgi-sport.dk På forhånd tak
terry, måske skulle du bare lægge det ud på din hp - jeg vil da også gerne se, hvad alle de andre vil se... :o)
(jeg er også typen som, hvis jeg ser en kø, stiller jeg mig op i den....når alle andre står i kø, så må der være et eller andet, som er værd at stå i kø for!)
Programmet ligger der ikke mere ? Kunne I bruge det?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.