Avatar billede sigr Nybegynder
19. februar 2001 - 00:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køler/vifte problemer?

Min PC har larmet meget på det seneste. Jeg troede først at det var hardisken, men det ser ud til at det er en vifte som er monteret på mit Bundkort(tror jeg det heder på dansk - Mainboard) som arbejder uafbrudt. Mit spørgsmål er så: Er det nok at skifte viften ud eller er det en termostat et eller andet sted som er defekt? Jeg har en AMD k7 Spitfire Duron 600 Mz.

Tak!
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 00:06 #1
Jep, hvis din køler larmer er det tid at skifte den ud, det har ikke noget med det andet at gøre.
Avatar billede podata Nybegynder
19. februar 2001 - 03:26 #2
Ja skift køler, den koster stort set ingenting - i sammenligning med en cpu der har fået hedeslag.
Køb den bedste de har i butikken = mindre støj og bedre holdbarhed for en beskeden merpris.
Avatar billede vuffe Nybegynder
19. februar 2001 - 08:50 #3
Kig lidt på www.edbpriser.dk og se om du kan finde en passende køler. > Hardware > Køler > Socket A > og her er de.

Jeg vil anbefale en DP5-5G11 fra Fra Coolermaster da denne kan klare op til 850MHz og koster ca. 150 kr.
Men man skal være varsom når man monterer en ny køler, for dele af processoren kan godt brække af, men det problem er størst for producenten Thermal Take.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
19. februar 2001 - 10:07 #4
Jeg vil anbefale at du køber Golden Orbb kølere...de er nu engang de bedste og mest holdbare.

Hvis du vil ha noget mere avanceret og også lidt dyrere, kan du kigge på www.coolerkit.dk
Der er køling for alle pengene! :)

/JB
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 14:51 #5
Til orientering: du behøver kun skifte selve blæseren/ventilatoren/viften :) Ikke hele køleren.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. februar 2001 - 15:38 #6
En Orb er en dårlig idé, hvis dit argument for at skifte er støjniveauet..
Avatar billede vuffe Nybegynder
19. februar 2001 - 15:45 #7
Hey kurtj... hvordan kan man nøjes med at skifte \"propellen\"??
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 17:35 #8
Jo, hvis nu man har sådan en her http://www.studiedata.dk/product.asp?product=32&page=1

Så kan man skifte propellen/blæseren/viften/ventilatoren.
Avatar billede vuffe Nybegynder
19. februar 2001 - 20:33 #9
okay, men kan du ikke finde på flere ord for en prpel (LoL)
Avatar billede kurtj Nybegynder
19. februar 2001 - 21:33 #10
Nej, ;) OG DOG en fan.*G*