Avatar billede rixi60 Nybegynder
12. juni 2004 - 22:01 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

hvorfor kan den ene ikk komme på nettet?

Heey ekspert!

Jeg er sammen med en ven og vi er koblet sammen med en switch... og den ene kan ikk komme på nettet!
hvorfor ikk???
Avatar billede thundergod Nybegynder
12. juni 2004 - 22:09 #1
Uanset om du har ADSL eller Kabeltv-net (Webspeed/Stofanet) så vil det være sådan her hvis du skal logge på, for at få forbindelse. Så skal du sætte et internetforbindelsesprogram op. Der findes flere, men hvis du har Windows XP, har du en indbygget. Højreklik på forbindelsen og vælg "Del forbindelse".

Uanset om du skal logge på eller ej, hvis du ikke har en router imellem Internetforbindelsen og switchen, skal i have tildelt en IP hver. De fleste internetudbydere tildeler kun ét IP-nummer. Den har din PC hapset, og så er der ingewn til din kammerat. Igen, kan du dele din internetforbindelse for at løse problemet.

/ T
Avatar billede mikstor Nybegynder
12. juni 2004 - 22:10 #2
Køb dig en router eller køb dig en ekstra ip-adresse hvis i begge vil på nettet!
Avatar billede rixi60 Nybegynder
12. juni 2004 - 22:11 #3
hvordan dekler jeg internet forbindelsen
Avatar billede rixi60 Nybegynder
12. juni 2004 - 22:16 #4
hallo!!! hvordan deler jeg forbindelsen?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juni 2004 - 22:52 #5
Du deler internetforbindlsen ved at installere 2 netkort på den ene pc. PÅ dit internetkort skal du vælge sharing i netværkforbindelse -  nu virker din pc som router og deler ipér ud på det andet netkort, som du forbinder til switchen.
Nu kan du bare koble pcér på switchen som bliver routet til internettet gennem din sharing -ok ellers sprøg igen?
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juni 2004 - 22:55 #6