Avatar billede johnny99 Nybegynder
12. juni 2004 - 21:58 Der er 14 kommentarer

Ny pc giver "støj" på fjernsyn

Hej

Har lige købt mig en ny pc. Den giver mig dog et problem. Når jeg tænder for pcen, så giver det striber på fjernsynene, både det ved siden af pcen og det inde i stuen.

I forsøget på at udbedre det har butikken skiftet strømforsyning. Men det hjalp ikke.

Der findes ikke noget trådløst udstyr i den nye pc.

Er der nogen der kan komme med et bud?
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2004 - 22:01 #1
nogle kabler som løber ved siden af hinnanden, måske?
lyd/video ved siden af strøm?
Avatar billede johnny99 Nybegynder
12. juni 2004 - 22:07 #2
ja en stor omgang spagetti. Men kommer hjem med den nye pc'er tager stikkene ud af den gamle pc og flytter den. Den nye ind på samme plads og de samme stik i. Har efterfølgene også haft den gamle pc oppe at køre igen, ingen generne striber på tv.
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2004 - 22:07 #3
Det er vel det samme antenne kabel som sidder i de to fjernsyn.
Hvis du fjerner antenne forbindelsen til det TV ved computeren - flimrer det inde i stuen så stadigvæk?
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2004 - 22:09 #4
hmmm...?
Avatar billede johnny99 Nybegynder
12. juni 2004 - 22:11 #5
hvis det har nogen relevans, så er det kun på DR1.
Avatar billede johnny99 Nybegynder
12. juni 2004 - 22:13 #6
har ikke prøvet at skille de to antenne kabler ad. Kan heller ikke bare lige gøre det da jeg skal op på loftet for at gøre det.
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2004 - 22:29 #7
Er det kun på DR1 ?!?! Sært. Så må det næsten være noget med antennekablerne.
Den eneste forskel på kanalerne er at de opfanges på forskellige bånd: http://www.lktv.dk/kanaloversigttv.htm
Men det er sgu sært. Tror ikke jeg kan hjælpe dig mer' :(
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2004 - 22:31 #8
dvs at man har to antenner - en VHF og en UHF. Der er måske kun VHF'en der er problemer med. Men hvad det er ved jeg sgu ik'
Avatar billede johnny99 Nybegynder
12. juni 2004 - 22:33 #9
tak for dine input, doggy82
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2004 - 23:22 #10
Jeg har også oplevet at der kom streger på DR1 efter en ny PC-instalation...
Kan faktisk ikke huske hvordan jeg kom af med det...
Så derfor har denne kommentar ingen relevans... :?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juni 2004 - 01:14 #11
også set streger her - vi skiftede kabler mellem PC og monitor, så var alt OK
Avatar billede johnny99 Nybegynder
13. juni 2004 - 20:30 #12
kan prøve at udskifte kabel, men er et kabel fra monitor sådan lige at skifte?
kom dine striber kun ved en pc og ikke ved en anden?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. juni 2004 - 01:24 #13
nix, anden PC hjalp ikke, anden monitor med andet kabel hjalp. heldigvis var kablet af den type der er skruet på med stik i begge ender, så det var nemt at skifte på den monitor der skulle stå der. Prøv med anden monitor (som jo også har andet kabel). vores første kabel var for billigt (dårligt afskærmet).
Avatar billede johnny99 Nybegynder
15. juni 2004 - 20:22 #14
mit problem er at den gamle pc ikke giver streger på pc men kun den nye. Begge kører på samme monitor.