Avatar billede birne Nybegynder
12. juni 2004 - 17:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hijackthis log

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:56:46, on 12-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\PHOTOS~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\## D-drev##\Download\hijackthis.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://tdconline.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus Photo R300 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE /P30 "EPSON Stylus Photo R300 Series" /O6 "USB002" /M "Stylus Photo R300"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [LWBKEYBOARD] C:\Programmer\MultiMedia Keyboard\MultiMedia Keyboard\1.0\KbdAp32A.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CXMon] "C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\Photo Imaging\Hpi_Monitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\PhotoSmart\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] mupdate.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38115.4534722222
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F9408298-9658-482C-8B02-93F09A80225F} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0104.exe
Avatar billede kenp Novice
12. juni 2004 - 21:00 #1
tror det er en hel forkert kategori du har lagt den i!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juni 2004 - 21:02 #2
Nu skal jeg ikke på den.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juni 2004 - 21:05 #3
ikke = kigge *LOL*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juni 2004 - 21:13 #4
Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her:  http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Genstart din compuer i fejlsikret tilstand, det er virus du har, så jeg vil helst tage den derfra. Du taster bare på f8 tasten under genstart, og vælger fejlsikret tilstand.

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er denne, som skal fixes:

O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] mupdate.exe
-------------------------------------------------------------------
Den her kan du også med fordel fixe. Den forsvinder ikke, kun fra run, og her ligger den bare og sluger dine kræfter, og kan nås via start - programmer:

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
-------------------------------------------------------------------

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand søg og slet:
mupdate.exe

Genstart din computer.
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware

----------------------------------------------------------------------------------

Der var også virus i den log, så du skal lige en tur ud og onlinescanne for virus, for at se om jeg har fået alt med. Du kan bruge en el. flere af disse:

http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp engang virus scanner fra Kaspersky skulle være rigtig god.
http://pandasoftware.com/activescan/
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp
http://www.bitdefender.com/scan/license.php
http://security.symantec.com/ssc/home.asp?j=1&langid=us&venid=sym&plfid=23&pkj=ZCVXESLHFEPGEVVSDUX

Genstart din computer, kør en ny scanning med HijackThis, kopier en ny log herind til tjek.

Mvh. Aovergaard/Team Spywarefri
Avatar billede birne Nybegynder
13. juni 2004 - 12:57 #5
Taxa!.. nu starter den hurtigere op, og internettet kører lidt´hurtigere, point til dig aovergaard!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. juni 2004 - 00:46 #6
Velbekommen. Tak for point;) Men vil du ikke have tjekket din log, om alt nu også er væk.