Avatar billede docm Nybegynder
12. juni 2004 - 16:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

:first-letter efter <br>

Findes der noget tilsvarende p:first-letter, til <br>-tagget?

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg kun kan rette i .css, derfor kan jeg ikke lave <br> om til <p> og derfor ikke bruge p.first-letter.

Kan man evt, definere at 2x<br> = <p>???

Hilsen DOCM
Avatar billede skovenborg Nybegynder
13. juni 2004 - 16:29 #1
nej, det er ikke nogen måde at gøre det på hvis du ikke har adgang til selve HTML koden eller kan have mulighed for at ændre et <br> til <p> via javascript eller et serverside sprog som PHP eller ASP. CSS har sine begrænsninger og kan altså ikke direkte skifte elementer ud med andre. Man kan i nogle tilfælde lave et element så meget om, at det kommer til at ligne, men det er utrolig svært at gøre noget som helst ved br-elementer, og i hvert fald ikke noget med :first-letter at gøre...
Avatar billede docm Nybegynder
18. juni 2004 - 16:52 #2
æv æv æv... det er der ikke noget at gøre ved! Smid et svar og du skal få dine point, som tak for hjælpen!
Avatar billede skovenborg Nybegynder
18. juni 2004 - 16:56 #3
okay - her så. Synd du ikke kan rette i selve siden - ellers ville det kunne lade sig gøre via fx PHP eller ASP :-S