Avatar billede franke81 Nybegynder
12. juni 2004 - 13:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Stor tekst i IE Explore

Hej med jer :) jeg er ny i dette forum. jeg er faldet over et meget besynderligt problem. Når jeg logger på internettet er alt tekst nærmest forstørret. altså normalt tekst er lige pludslig dobbelt så stor som normalt.

Jeg har set med win-tast+u der er ikke noget galt. Jeg har kørt ad-aware & spybot search & destroy.

Jeg aner ikke hvad jeg kan gøre? er der en måde jeg kan sætte skrift størrelse i IE?

Hmm håber da i kan hjælpe :)

P.s jeg er ikke haj til computer, bruger den til at spille spil & høre musik.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. juni 2004 - 13:14 #1
vis->tekststörrelse
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. juni 2004 - 13:14 #2
i din explorer selvfölgelig
Avatar billede franke81 Nybegynder
12. juni 2004 - 13:20 #3
Nej det er ikke der. man gør det der har jeg prøvet. ellers må jeg være meget blind ;)
højre klik ie>skrifttyper/instillinger/avenceret> ikke nogen af de steder.

så derfor vil jeg da lige spørge igen....
det er rimeligt surt at skulle læse news på 6m afstand :P
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. juni 2004 - 13:24 #4
Så må det vel väre din oplösning på skärmen.
höjreklik på skrivebordet->egenskaber->indstillinger
Der har du oplösningen på skärmen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. juni 2004 - 13:26 #5
Jo höjere du sätter den des mindre bliver din tekst.
Er det kun IE, så hjälper det ikke.
Avatar billede franke81 Nybegynder
12. juni 2004 - 13:29 #6
ja det er kun i ie.

Jeg har kigget mit grafikkorts opsætning igennem heller intet der. intet galt når jeg spiller. heller ikke hvis jeg vil se en Spil film eller musik video . jeg har kun problemer i Ie.
Avatar billede hcma Novice
12. juni 2004 - 13:31 #7
Hvis det er på internettet:  prøv at gå ind på en side der ikke benytter CSS
Tryk Ctrl og rul så samtidig med musens hjul.
Avatar billede franke81 Nybegynder
12. juni 2004 - 13:35 #8
[quote]P.s jeg er ikke haj til computer, bruger den til at spille spil & høre musik.[quote]

Hvad er css =? for mig kunne det ligeså godt være et cykel hold :P jeg vil da prøve....
Avatar billede franke81 Nybegynder
12. juni 2004 - 13:37 #9
jeg kan ikke scroll på nogen sider hvis jeg holder ctrl nede
Avatar billede hcma Novice
12. juni 2004 - 14:23 #10
bare til orientering: CSS = Cascading Style Sheets  =  Typografiark
Hvad hvis du åbner Outlook Express, åbner en meddelelse og så prøver Ctrl + rullehjul på mus
Avatar billede franke81 Nybegynder
12. juni 2004 - 14:37 #11
har ikke outlook på min spand :/
Avatar billede hcma Novice
12. juni 2004 - 18:15 #12
jo du har. Hvis du har WindowsXP, har du også OE, da det er en del af XP.
Men prøv så at åbne denne side: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm og prøv så at holde Ctrl. nede og så samtidig benytte rullehjulet på musen.
Avatar billede franke81 Nybegynder
12. juni 2004 - 22:42 #13
'YES ! Great :) endelig :). det tog også kun en hel dag for min spand at forstå. 14genstart & 3crash's senere ville den godt lave om på teksten. Well takk skal du have Catbody.

hvordan giver jeg points til Catbody ???
Avatar billede hcma Novice
13. juni 2004 - 00:24 #14
ved at jeg lægger et svar, og det er så her.
Hvis du vil acceptere det, går du helt ned til venstre og markerer mit navn og trykker derefter på accepter-knappen.
Avatar billede hcma Novice
13. juni 2004 - 00:27 #15
forresten: den side jeg henviste til er ikke lavet med hjælp af CSS, så derfor kan man ændre skriftstørrelsen, hvorimod Eksperten.dk benytter CSS, så her er der ikke noget at gøre.
Avatar billede franke81 Nybegynder
13. juni 2004 - 02:23 #16
jo du har. Hvis du har WindowsXP, har du også OE, da det er en del af XP.
Men prøv så at åbne denne side: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm og prøv så at holde Ctrl. nede og så samtidig benytte rullehjulet på musen.
Avatar billede franke81 Nybegynder
13. juni 2004 - 02:25 #17
øhh jeg ved ikke lige hvorfor jeg posted det :P sorry.

Jeg prøver at tildele points til catbody men jeg har ikke helt fanget det.... jeg prøver så der skulle snart ske noget :)
Avatar billede franke81 Nybegynder
13. juni 2004 - 02:26 #18
sådan så skete der noget tak for hjælpen endnu engang :)
Avatar billede hcma Novice
13. juni 2004 - 10:19 #19
tak for points :)