Avatar billede nielshjul Nybegynder
18. februar 2001 - 21:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

batch backup program delte navne i dir ?

Hej kloge hoveder
når jeg i en dos promt flytter mig ind i diret eks. norton ghost
skriver jeg cd norton~1.0 det er ikke mit problem.
NORTON~1 0    <DIR>        29-12-00  17.51 Norton Ghost 6.0
NORTON~1      <DIR>        29-12-00  18.06 Norton AntiVirus
NORTON~2      <DIR>        29-12-00  18.07 Norton Rescue

men hvordan for jeg xcopy til at copy filer fra dirét der er delt i navnet med space ?

xcopy C:\\Programmer\\Fælles filer\\Symantec Shared\\VirusDefs\\*.* D:\\backup\\Programmer\\Fælles filer\\Symantec Shared\\VirusDefs\\*.* /S/V/M

håber ? er forståligt ellers brok jer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2001 - 22:03 #1
Sætter \"-er omkring

xcopy \"C:\\Programmer\\Fælles filer\\Symantec Shared\\VirusDefs\\*.*\" \"D:\\backup\\Programmer\\Fælles filer\\Symantec Shared\\VirusDefs\\*.*\" /S/V/M
Avatar billede nielshjul Nybegynder
18. februar 2001 - 22:12 #2
batch programmet skriver tilbage filen blev ikke fundet &der er filer i dirét & de er ikke hidden.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2001 - 22:18 #3
Når jeg skriver

  xcopy \"carl 2\\*.*\" \"carl 3\\*.*\" /s/v/m

så virker det. Har du stavet rigtigt ;-) ??
Avatar billede nielshjul Nybegynder
18. februar 2001 - 22:21 #4
ja det vil jeg mene da jeg copy / paste fra øverste linje i explore
Avatar billede nielshjul Nybegynder
18. februar 2001 - 22:27 #5

min echo streng norton virus def filers
Filen blev ikke fundet - *.*
        0 fil(er) kopieret
har lige copy paste med et dir længer hvor der er masser af filer samme problem
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2001 - 22:35 #6
Hmm ..... har det noget at gøre med den maksimale længde af filnavn (inkl.
kataloger) i DOS - hvad er det nu den er ??
Avatar billede nielshjul Nybegynder
18. februar 2001 - 22:37 #7
cdr format max 8 dir i dybte men navne længte ja ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2001 - 22:43 #8
Lav en test med et katalog, hvor de samlede navne bliver mindre. Intet problem
i Windows, men i DOS. Er det 66 tegn sammenlagt??
Avatar billede nielshjul Nybegynder
18. februar 2001 - 22:47 #9
xcopy \"C:\\Programmer\\Fælles filer\\Symantec Shared\\VirusDefs\\20010118.008\\*.*\" 77 tegn hertil
Avatar billede nielshjul Nybegynder
18. februar 2001 - 22:50 #10
jeg har vist ikke andet at gøre end at gøre det manuelt desværre men jeg ville ellers automatisere min datafil bakup på simpel måde.
så du må heller få dinne point.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2001 - 22:52 #11
Ok, ja så er det jo nok derfor....
Avatar billede nielshjul Nybegynder
18. februar 2001 - 23:04 #12
jeg har klare problemet forløbig med
second copy 97 men jeg ville helst ha´ undgået flere rutiner.
da et dobbelklik på en batch fil er til at overkomme for at gemme link - email - små - download mm.