Avatar billede lassenk Nybegynder
12. juni 2004 - 00:16 Der er 5 kommentarer

Virus, cs og ping problemer

Hej derude I kloge hoveder (:))

Jeg har fornylig formatret min computer, da den kørte meget dårligt, og havde nogle virusser, som jeg ikke lige anede hvordan jeg fjernede.. Nu da jeg har formatret den kører den virkelig godt, men der er lige to MEN'er!!! Nu opfanger Norton nemlig tre virusser, som den ikke kan rapererer, men den kan godt fjerne dem. Dette er også fint nok, men de kommer igen efter 10 minutter cirka. De tre virusser er exe filer. De hedder følgende: "lrbzus[1].exe", "mwjwjbzmzoj.exe" og den sidste "xhbaqhjndrne.exe".
Den anden MEN handler om cs og ping. Efter jeg har formatret er min ping også begyndt at svinge mellem 30-500, og jeg får ofte cl_flush...packet. Mine rates står på 25000, 101, 101. Internet: 512/128 TDC.
Det kan godt være nettet bare har en dårlig dag eller der er noget i vejen. Jeg ved ikke om de to MEN'er har noget med hinanden at gøre, men jeg håber i kan komme med nogle seriøse og fornuftige svar :)
MvH Lasse Knudsen aka. loveduck :)

PS. Jeg har imellemtiden fundet ud af at Norton ikke kan finde dem ved full-scaning, men kun ved auto-protect, og at "mwjwjbzmzoj.exe" og den sidste "xhbaqhjndrne.exe" hele tiden skifter navn.. Dvs. "mwjwjbzmzoj.exe" og "xhbaqhjndrne.exe" er sådan set den samme!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
12. juni 2004 - 00:26 #1
Det kan sagtens skyldes vira at du internet bliver lettere ustabilt. Prøv at genstarte i fejlsikret tilstand (F8 ved opstart) og kør en full-scanning eller fremprovoker en auto-protect dialog og se om den ikke kan fjerne dem der.. :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juni 2004 - 00:35 #2
prøv lige at køre en trend scan, det kunne være den kunne finde det korrekte navn på virusen >> http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede cool_casper Nybegynder
12. juni 2004 - 00:40 #3
.. eller Panda's : http://www.antivirus.dk !-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juni 2004 - 01:15 #4
Ellers syntes jeg lige du skal følge denne anvisning her: puntk 1-4 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm og kopier resultatet herind til et tjek.
Avatar billede izibite Nybegynder
13. juni 2004 - 09:54 #5
Alså grunden til at du lagger i cs kunne måske være dine at, rates er ALT for højre i forhold til din internetlinie.. Du kan evt. bruge programmet der hedder Hltoolz http://users.skynet.be/skye/hltsetup.zip der kan fortælle dig hvilke rates du skal bruge.. Til de rates du har skal du helst bruge en 2mbit linie.. =)