Avatar billede djtj Novice
11. juni 2004 - 23:20 Der er 5 kommentarer

Brug af RBL til at stoppe Spam- Exchange Server 2003

Hey

Jeg har en Exchange 2003 server og benytter Symantec Mail Security 4.5. I denne antivirus applikation er det muligt at angive en RBL liste - som så afviser mail fra servere som står på denne liste.

Mit problemer er at jeg ikke kan få det til at virker. Jeg har angivet realays.ordb.org som RBL-serveren.

Har kigget på ordb.org i deres FAQ - men det hjælper mig ikke rigtigt.

Jeg ville meget gerne undgår at skulle installere endnu et 3. parts produkt på serveren - hvorfor det ville være herligt hvis jeg kunne Symantec Mail Security til at fungere med RBL.

Please Help

På forhånd tak!
Thomas
Avatar billede holmus Nybegynder
11. juni 2004 - 23:55 #1
Hej Thomas,

Nu siger du godt nok at du ikke vil installere et 3. parts produkt, men jeg vil klart anbefale at du tager et kig på MS' eget serverside spam filter: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c1b08f7b-8caf-4147-b074-8c9c8f277071&DisplayLang=en

/razz
Avatar billede matte Nybegynder
01. juli 2004 - 13:15 #2
Eller tager et kig på danske SPAMfighters Exchange Server Modul mod spam:
http://www.spamfighter.com/Lang_DA/product_sem.asp?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
17. marts 2005 - 22:56 #3
Vi har prøvet både Mail Essentials og SPAMfighter - jeg vil helt klart foretrække SPAMfighter - det er let at installere og det virker uhyggeligt godt.
Mail Essentials benytter blacklister og diverse andre filtre mens SPAMfighter opsamler info fra brugerene om hvilke mails de anser som SPAM. Hvis et antal brugere af SPAMfighter anser en bestemt mail som SPAM vil din SPAMfighter også detektere mailen som SPAM. 50 er vist standard.
Jeg har virkeligt aldrig set et SPAMfilter der virker så effektivt
//Tommy
Avatar billede djtj Novice
18. marts 2005 - 09:15 #4
Matte har ret... SpamFighter virker fortrinligt....
Avatar billede djtj Novice
18. marts 2005 - 09:16 #5
ja