Avatar billede kapsel Nybegynder
18. februar 2001 - 20:46 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Er du helt sikker ?

hmm

Jeg kom til at tænke på..

De fleste programmer vil helst spørge éen cirka 2 gange, om man er HELT sikker på, om man vil lukke det program man prøver at lukke ned. Hvorfor det ? Det burde bare lukke når man beder om det, istedet for alt det pjat..

*godt man har \"killall\" i linux*
Avatar billede sporado Nybegynder
18. februar 2001 - 20:56 #1
hmmm.
Måske fordi de folk, der har lavet programmet, synes det er SÅ ærgeligt, at du vil lukke deres lækre produkt ?

Måske fordi de folk, der har lavet programmet, regner med, at deres brugere fjumser med genvejstasterne uden at vide, hvad der vil ske  ?

På den anden side er der (heldigivis!) ikke en stemme, der spørger mig to gange om jeg nu vil forlade min bil, når jeg løsner sikkerhedsselen ;-)
Avatar billede kapsel Nybegynder
18. februar 2001 - 20:57 #2
mjaeh, men alligevel

hvis jeg vil lukke et program, mener jeg det sgu, vil ikke sidde og trykke \"ok\" en masse gange.. skide træls
Avatar billede sporado Nybegynder
18. februar 2001 - 20:59 #3
Yep! Linux/unix har ikke samme \'fintfølei\'...
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. februar 2001 - 21:06 #4
En anden god grund er at programmører ofte er nogen idioter. Tænk fx over følgende confirm boks:

Du stater med at vælge \"exit\" under files.
Så kommer boksen op:

        Do you really want to quit

        Exit                        Quit

og hvad skal man sige til det? (den er virkelig, jeg har fået den)

mvh JakobA
Avatar billede kapsel Nybegynder
18. februar 2001 - 21:09 #5
Jep

Og det gør det ikke bedre at MS oversætter selve windows, men programmerne stadig er engelske:

\"Are you sure you want to quit?\"
\"Ja\" - \"Annuler\"
Avatar billede ezzuk Nybegynder
18. februar 2001 - 21:19 #6
det er irriterende, men hvis man nu skulle komme til at trykke luk, så ville det da være pisseirriterende, hvis man så skulle til at starte helt op igen.
Avatar billede demo Nybegynder
18. februar 2001 - 21:46 #7
det er mest p.g.a. hjulkey-master browseren....tænk på hvilken ulykke det kunne foresage hvis den forsvandt!!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. februar 2001 - 22:08 #8
Avatar billede dudesicko Novice
18. februar 2001 - 22:13 #9
Jeg kom lige til at tænke på noget, det er sku godt at de ikke har lavet programmerne ligesom de der ”hmm” sider (ikke at jeg ser dem) når man vil at lukke bøvseren kommer der en masse nye vinduer, og hver gang man vil afslutte et af dem kommer der yderligere 10.

http://www.tdaugaard.dk/fotx/showuser.asp?user=dudesicko
Avatar billede dar Nybegynder
13. marts 2001 - 18:27 #10
kapsel>> Du har aldrig prøvet at bruge et polsk WAP-program!