Avatar billede casch Nybegynder
11. juni 2004 - 22:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan tæller jeg i en celle

Jeg skal have talt indeholdet af en celle som kunne hedde:

gk, gjg, fj, gg,

det står i samme celle og jeg skal kunne returnere antallet uanset om hvert "ord" består af 2 eller 3 bogstaver. Jeg har tænkt på at det nemmeste vil være at tælle kommaer, men kan ikke finde ud af hvordan jeg laver formlen.
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2004 - 22:47 #1
Flg tæller indholdet af antal tegn i celle A1:

=LÆNGDE(A1)
Avatar billede bak Seniormester
11. juni 2004 - 23:49 #2
Dette giver antallet af kommaer i A1

=LÆNGDE(A1)-LÆNGDE(UDSKIFT(A1;",";""))
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2004 - 23:59 #3
bak > Du har nok ret, det er ord der skal tælles, ikke tegn.
Avatar billede bak Seniormester
12. juni 2004 - 00:05 #4
Joooeee man har da lov at håbe Mugs, men forudsætningen for at den tæller rigtigt, er at han har et afsluttende komma.
Avatar billede mugs Novice
12. juni 2004 - 00:08 #5
Ja det er korrekt, jeg har afprøvet din funktion. Det er jo også afgørende om data er indtastet ens i alle poster.
Avatar billede casch Nybegynder
12. juni 2004 - 11:35 #6
bak læg et svar, det virkede perfekt. tak
Avatar billede bak Seniormester
12. juni 2004 - 12:15 #7
ok :-)