Avatar billede xesz Nybegynder
11. juni 2004 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kommentarer til design

Det ville være cool hvis nogen gad at komme med noget kritik på designet, og KUN designet. Indholdet er fuldstændig ligemeget.
Siden var oprindeligt ment som min personlige side, men droppede det....

http://1103.adaptivemusic.dk
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. juni 2004 - 21:40 #1
(1) Siden loader hurtigt
(2) Man finder hurtigt ud af hvad siden om handler - allerede når jeg ser "1103 webdesigns"

(3) Et meget minimalistisk og lyst layout, hvilket jeg godt kan lide

(4) Menuen er enkel og let anvendelig

(5) Teksten i øverste boks går helt ud i kanten og der er derfor noget man ikke kan læse (1280x1024)

(6) Hvordan kommer tilbage til forsiden ?

(7) Synes det virker lidt forkert at der på forsiden er bokse, og noget andet på alle undersider.
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. juni 2004 - 21:42 #2
der skal arbejdes med menuen
menuen holder ikke helt stilen
måske lidt mindre font, og kæles lidt for roll over/off animation ?

content feltet til højre EFTER valg (forside ser fin ud) skal der også
rettes lidt op på, en anelse mere "svup" i kurven nederst til venstre
og så kunne du overveje at animere den for hver menuvalg.

Ellers ser det helt fint ud, kan godt blive et site :)
Avatar billede xesz Nybegynder
14. juni 2004 - 15:32 #3
eftersom at mobius6 ikke har lavet et svar får jakobclausen pointene
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. juni 2004 - 15:54 #4
Jeg takekr
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. juni 2004 - 16:14 #5
ja nu fungerer det nu mest sådan at man kommenterer indtil der er en "afklaring" eller "koncensus" omkring problemløsning og response...Så smider man sit svar :)
og det må vel også forventes at spørger udviser en vis interesse i den response der modtages, fx ved yderligere problemformulering..
(...well det er vel et spørgsmål om temperament)

Håber dog responsen har bragt dig videre :-]
Avatar billede xesz Nybegynder
14. juni 2004 - 16:20 #6
ok, mobius6, det vidste jeg ikke. Jeg bruger ikke eksperten så meget...
det var egentlig ment som kommentarer på om designet holdt, så nej, jeg er egentlig ikke så interesseret i yderligere problemformulering, da jeg ikke skal bruge designet. Det var mere som vurdering af mine evner...
Men tak alligevel...
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. juni 2004 - 17:27 #7
okidoki, ovenstående er nu osgå bare MIN personlige holdning til hvordan E fungerer bedst, mange vil sikkert være uenige, så no worries :)

med hensyn til dine evner, så jo det meget svært at vurdere på 'et enkelt job
men det er da tydeligt at du har en vis form forståelse og er opmærksom på et af de vigtigste "punkter" indenfor (grafisk) design, nemli' dynamik! og kontrast!, og så er du allerede godt på vej...en enkelt (men dog vigtig) faktor som jeg syntes du glippede i ovenstående opgave er MENUEN, menuen ER det vigtigske enkeltstående design element  ved design af websites, det er (typisk) det eneste sted hvor brugeren kan interagere med "designeren" og det er her at man som designer har mulighed for at "træde igennem, gøre noget extra, sætte prikken over i 'et)
Din menu (sikkert heller ikke færdig) virkede en anelse som en "hovsa løsning"
og var ikke gennemarbejdet...

n.b: hvis du virkelig vil en tur under kniven :)
så smid dit portfolio online så skal jeg gerne komme med en kritisk og konstruktiv kommentar

mob6
:-)