Avatar billede abekatzen Nybegynder
11. juni 2004 - 18:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mkdir og move_uploaded_file med safe_mode = off

Jeg har brug for at oprette en mappe hvortil der skal uploades nogen billeder.

jeg kan bare ikke få det til at virke med mkdir og move_uploaded_file.

er der nogen der har et eksempel på noget der virker i safe_mode = off
Avatar billede abekatzen Nybegynder
11. juni 2004 - 18:03 #1
bare det at lave et bibliotek kan jeg ikke få til at virke.

$bib = "nyheds_billeder/$dato_til_mappe";
mkdir($bib,0755);
chmod ($bib,0777);

($dato_til_mappe er bare tidspunktet nu).
Avatar billede sukos Juniormester
11. juni 2004 - 19:03 #2
$start = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/";
$bib = $start ."nyheds_billeder/$dato_til_mappe";
mkdir($bib,0755);
chmod ($bib,0777);
Avatar billede abekatzen Nybegynder
11. juni 2004 - 19:12 #3
Desværre, det hjalp heller ikke sukos. Der bliver slet ikke oprettet en mappe.
Avatar billede abekatzen Nybegynder
11. juni 2004 - 19:31 #4
ellers er der noget der har et eksempel på hvordan det kan gøres med ftp metoden?
Avatar billede sukos Juniormester
11. juni 2004 - 19:32 #5
Hmm, virker fint her, men IKKE hvis "nyheds_billeder" dir'et IKKE findes.
Prøv:

<?php
$start = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/";
$bib = $start ."kun_til_test";
mkdir($bib,0755);
?>
Avatar billede abekatzen Nybegynder
11. juni 2004 - 19:50 #6
Nu har jeg fundet ud af at mkdir funktionen i hvert fald virker.

hvis jeg bare skriver:

<?php
mkdir("nymappe");
?>
så virker det. men hvordan får jeg oprettet en ny mappe inde i en mappe. har prøvet med:

mkdir = ("/nyhedes_billeder/kun_til_test");

men det virker ikke
Avatar billede sukos Juniormester
11. juni 2004 - 21:26 #7
prøv

mkdir = ("./nyhedes_billeder/kun_til_test");
Avatar billede abekatzen Nybegynder
11. juni 2004 - 21:28 #8
Jeg har lige netop fået det til at virke. Lav et svar og så kan du få pointene :-)
Avatar billede sukos Juniormester
11. juni 2004 - 21:58 #9
Ok, men hvad gjorde du?
Avatar billede abekatzen Nybegynder
11. juni 2004 - 22:00 #10
Jeg er lidt ny med hensyn til php, men især med hensyn til safemode = off. Men jeg fandt ud af mapperne måtte ikke have tegnene : og - i sig. Det var derfor det ikke virkede. Det fremgik selvfølgelig heller ikke af mit spørgsmål, men da det virkede hos dig kom jeg på sporet af det, så tak for hjælpen :-)