Avatar billede qbob Nybegynder
11. juni 2004 - 12:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Round robin på gratisdns

Er der en der vil give en guide på hvordan man sætter det op på gratisdns.dk
(og den skal være god ;-)

Læs evt. http://www.eksperten.dk/spm/504474
Avatar billede czar Nybegynder
12. juni 2004 - 08:42 #1
Opret to A records (med to forskellige ip'er)

læn dig tilbage..

done..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
12. juni 2004 - 08:56 #2
jeg har testet ovenstående i en uges tid ca og jeg har bemærket at jeg altid resolver til den samme ip. og andre på andre linjer ALTID resolver til IP2.

er det meningen?
Avatar billede czar Nybegynder
12. juni 2004 - 12:29 #3
du har formentlig spurgt en lokal cache.. og ikke en gdns server..
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
12. juni 2004 - 12:41 #4
ja, det vil jo forklare en del. men så kan man jo argumentere for at Round Robin er uinterressant med en A-record TTL på 43200 (som er default hos gratisdns), da ISP'en cacher A-recorden og gemmer den i i 12 timer.

Mere interessant finder jeg den omtalte bug i IE http://www.eksperten.dk/spm/504474 som Czar nævner. -jeg er igang med at teste om det er tilfældet IE vil fange HANS selvom ISP's DNS server sender ham til GRETHE hvis den er nede. -jeg poster mine erfaringer her og sikkert også på forum.gratisdns.dk
Avatar billede czar Nybegynder
12. juni 2004 - 17:06 #5
ang round robin og ttl..

Du skal se det i større perspektiv, så ville du opdage at der er tilpas stort kaos så round robin også virker efter hensigten da..

Desuden er det mig der kalder det en bug (de fleste vil nok kalde det en feature).. Det skal siges, at det er noget jeg har opsnappet fra en pålidelig kilde på usenet, og jeg har heldigvis ikke mulighed for at teste det i reallife.. :)
Avatar billede qbob Nybegynder
07. oktober 2004 - 09:05 #6
x