Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. juni 2004 - 09:16 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Langsom computer

Er der en der venligst kan hjælpe mig med et problem
Jeg har en meget langsom computer som jeg prøver at rense, jeg har kørt en stinger, x-clean og ville kører en spybot inden jeg lagde en log herind....men kan ikke komme på nettet og hente det, hvad gør jeg nu....
der køres med XP
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 09:27 #1
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Hvis du kan skrive herinde har du jo adgang til internettet.
Hent hijack derfra hvor du er på nettet nu og gem den på en diskette.
Installer hijack på den inficerede maskine i en mappe for sig selv.
Kopier loggen herind så tager vi den derfra...
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. juni 2004 - 09:35 #2
Hej Andersenph
Jeg hjælper en ven, så vi går på nettet fra en anden computer..!
Jeg vender tilbage efter middag med en log
På forhånd tak
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 09:57 #3
Det er bare i orden :O)
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. juni 2004 - 11:58 #4
her er logen

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 11:44:49, on 11-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\atievxx.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\RCPrograms\RCSync.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\ClientMan\mscman.exe
C:\Program Files\ClientMan\msckin.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Documents and Settings\LG\Skrivebord\virus\hjt.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\SYSTEM\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: IE Agent - {00000000-0000-0000-0000-000000000221} - C:\Programmer\ClearSearch\CSIE.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {00000762-3965-4A1A-98CE-3D4BF457D4C8} - C:\Programmer\Lycos\Sidesearch\sidesearch1400.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: (no name) - {69550BE2-9A78-11d2-BA91-00600827878D} - (no file)
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msbb] C:\WINDOWS\System32\msbb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ClrSchLoader] C:\Programmer\ClearSearch\Loader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [susp] C:\WINDOWS\susp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RCSync] C:\Programmer\RCPrograms\RCSync.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrizeSurfer] C:\Programmer\RCPrograms\v2\prizesurfer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [szefep] C:\WINDOWS\szefep.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ClientMan1] C:\Program Files\ClientMan\mscman.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msvc32] C:\WINDOWS\system\msvc32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Sidesearch (HKLM)
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .ofb: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\NPONFLOW.DLL
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/d052c1d7d32ead/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37883.0840509259
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
11. juni 2004 - 13:07 #5
Er der nogen..:)
Avatar billede andersenph Nybegynder
11. juni 2004 - 23:46 #6
Du skal vinge disse filer af, jeg har beskrevet nedenunder.
Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned.
Klik på Fix checkede.

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\SYSTEM\blank.htm
O2 - BHO: IE Agent - {00000000-0000-0000-0000-000000000221} - C:\Programmer\ClearSearch\CSIE.DLL (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {00000762-3965-4A1A-98CE-3D4BF457D4C8} - C:\Programmer\Lycos\Sidesearch\sidesearch1400.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {69550BE2-9A78-11d2-BA91-00600827878D} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [msbb] C:\WINDOWS\System32\msbb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ClrSchLoader] C:\Programmer\ClearSearch\Loader.exe
O4 - HKLM\..\Run: [susp] C:\WINDOWS\susp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RCSync] C:\Programmer\RCPrograms\RCSync.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrizeSurfer] C:\Programmer\RCPrograms\v2\prizesurfer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [szefep] C:\WINDOWS\szefep.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ClientMan1] C:\Program Files\ClientMan\mscman.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msvc32] C:\WINDOWS\system\msvc32.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O12 - Plugin for .ofb: C:\PROGRA~1\INTERN~1\PLUGINS\NPONFLOW.DLL

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Søg efter disse filer:
C:\Programmer\RCPrograms\RCSync.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log ind til check

Sorry jeg ikke er tilbage før nu, men jeg var altså lige væk.
Jeg prøver at nå at kigge ind i morgen.....
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
12. juni 2004 - 08:29 #7
no problems..:)jeg sender en ny log hurtigst muligt.
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
16. juni 2004 - 15:01 #8
her er en ny log
Han kan stadig ikke komme på nettet..

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 14:51:52, on 16-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\atievxx.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\SymProxySvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Documents and Settings\LG\Skrivebord\virus\hjt.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O9 - Extra button: Sidesearch (HKLM)
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/d052c1d7d32ead/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37883.0840509259
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 15:12 #9
Så er din log ren og du kan godt slå systemgendannelsen til igen og skjule dine systemfiler.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Her er lidt læsning om sikker surfing på nettet.

Mht at han ikke kan komme på nettet så prøv følgende:
Prøv at smide xp disken i drevet og gå i start -> kør og skriv sfc /scannow.
Så får du checket og rettet fejl på xp´s systemfiler.
Husk mellemrum mellem / og c
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 15:14 #10
Programmerne finder nu også Newnet, og kan fjerne dette snavs for dig. Der er bare lige en hage ved det. Når Ad-aware el. Spybot fjerner Newnet, så mister du måske forbindelsen til Internettet. Men det er der råd for. Inden du benytter disse spywarescannere, så skal du lige hente et par programmer hjem, som efterfølgende kan redde din Internetforbindelse igen.

Først skal du lige hente de to programmer her:
http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 15:14 #11
Følg denne anvisning, men kun hvis du mister din forbindelse til Internettet:
Kør først LSPfix
Pak filen ud, kør programmet, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, så burde det virke igen.
Gør det ikke det, så prøv det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

Lånt fra spywarefri
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 15:15 #12
Det andet program har jeg ikke linket til nu. Jeg finder det lige...
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 15:18 #13
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
16. juni 2004 - 15:21 #14
Hej igen

Skal lige have den igen, han har ikke sin xp disk, så hvad kan han gøre for at komme på nettet igen.... skulle han kører dette program..

http://shipleysystems.com/FTP/WinSockFix/XPWinsockFix.zip
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 15:24 #15
Start med http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip Pak filen ud, kør programmet, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, så burde det virke igen.
ellers bruger du det andet hvor du skal klikke først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
16. juni 2004 - 15:32 #16
vi prøver...:) vender tilbage, forløbig mange tak for hjælpen
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
17. juni 2004 - 07:36 #17
Hej Andersenph
Nummer to program virkede og han er nu på nettet, igen MANGE tak for hjælpen
Venlig hilsen
Klinge
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 08:08 #18
Jamen det var da godt, at du fik ordnet problemet.
Det er sq dejligt når det lykkes :O)
Og velbekomme.
Husk lige at lukke spørgsmålet en gang ved lejlighed ;O)
Avatar billede klingedrengen Nybegynder
17. juni 2004 - 08:10 #19
Det troede jeg jeg havde gjort, men jeg tror det er lukket nu, god dag..:)
Avatar billede andersenph Nybegynder
17. juni 2004 - 08:15 #20
Det er helt fint nu og tak for point :O)
En god dag til dig også *S*
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 18:46 #21
Prøv at installere en ekstra browser måske firebird eller mozilla. Hvis IE fejler så har du i det mindste et alternativ hvis du skal se hjemmesider.