Avatar billede joelsine Nybegynder
11. juni 2004 - 00:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

komme ind i bios på en dell

En ven har forsøgt at formatere sin Dell computer.
Når han tænder kører der en bjælke i ca 5 sek så spørger den efter et password, men han kan ikke skrive noget markøren står og blinker.
Jeg vil forsøge at hjælpe ham, men kan ikke komme ind i bios,hvad kan jeg gøre for at komme videre, kunne jeg komme ind i bios ville jeg sætte den til at boote på cdrom, jeg trykker på delete men den spørger efter det password og jeg kan som sagt ikke skrive noget som helst.HjÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede klojs Nybegynder
11. juni 2004 - 01:05 #1
Beder den også om password når du trykker F2 ved opstart ?
Hvad hvis du går i kontrolpanel og sletter brugeren der ?
Avatar billede joelsine Nybegynder
11. juni 2004 - 01:55 #2
jeg kan ikke komme ind i noget som helst. når jeg tænder går der ca 5 sek. så vil den have et password.han har formateret, så der er ingenting på hd, jeg skal ind i bios for at få den til at boote på cdrom og for at få det med pasword slået fra. jeg har prøvet at trykke på delete, f1, f2, f3, f4, f5, f6, f7, f8, f9, f10 f11, f12 i de 5 sek som jeg har inden den ber om password.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. juni 2004 - 03:00 #3
du skal nulstille bios, og det er lidt forskelligt hvordan man gør, det står i manualen til computeren (som helt sikkert kan hentes på nettet). for det meste er det nok at pille batteriet ud i ½-2 timer, nogle gange er der også en jumper der skal flyttes mens batteiet er ude.
hvis du ikke selv kan finde manualen, så smid lige en linje om hvilken model det er, så kan vi måske hjælpe med at finde den.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
11. juni 2004 - 13:24 #4
Det lyder ærlig talt mest som et BIOS password.
Det kan ikke nulstilles. Ihvertfald ikke uden hjælp fra Dell.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. juni 2004 - 19:48 #5
har endnu ikke oplevet et bios-password der ikke kan nulstilles hvis man har adgang til hardwaren
Avatar billede joelsine Nybegynder
11. juni 2004 - 20:07 #6
Pille batteriet ud, det er ikke en bærbar, så jeg tror ikke der er noget batteri, og jeg har ikke adgang til noget hardware,som jeg oplever det er hd tom og jeg kan ikke komme ind i bios. så jeg kan boote.
Avatar billede joelsine Nybegynder
11. juni 2004 - 22:23 #7
mrmox2, jeg fik noget ud af dine informationer, der var ganske rigtigt en jumper der skulle pilles ud, så nu kører det lystit derudaf, læg et svar så får du piont tusind tak for hjælpen alle 3
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. juni 2004 - 02:04 #8
fedt at det kører, og altid dejligt når det lykkes :-) selv tak