Avatar billede drj68 Nybegynder
10. juni 2004 - 14:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Switch problemer

Har lige købt en 3Com SuperStack II Switch 3300 XM. Jeg fik af vide da jeg købte den (brugt) at den kunne blive kommunikeret med via netværket sådan at man kunne stille på nogle konfigurationer...

Har ledt og ledt efter noget materiale om det.. men hvis ikke kunne hjælpe med at finde ud af det vil jeg bliver utrolig glad :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2004 - 14:20 #1
Avatar billede drj68 Nybegynder
10. juni 2004 - 14:23 #2
Hej bufferzone!
den har jeg kigget på men synes sq ikke jeg kan finde noget om hvordan man får kontakt via netværk!
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2004 - 14:28 #3
Det gør man heller ikke normalt i første omgang. Der conector via com-porten, et specielt consol kabel og ´f.eks. hyperterminal på computeren. Nogle switche har også webinterface, men det er ikke alle, og nogle gange skal det også konfigureres først.
Avatar billede mindless Nybegynder
10. juni 2004 - 14:29 #4
Prøv at se her: http://support.3com.com/infodeli/tools/switches/s_stack2/3c16950/manual.b03/16950ub3.pdf
Du skal nok lige konfigurere den via konsol(seriel) porten og give den et IP nummer.
Avatar billede drj68 Nybegynder
10. juni 2004 - 14:56 #5
ja men jeg skal jo bruge et program hviket jeg ikke kan finde
Avatar billede mindless Nybegynder
10. juni 2004 - 15:15 #6
Hyperterminal som bufferzone også skriver, og derefter telnet eller din explorer hvis der er web-interface i switchen.
Avatar billede drj68 Nybegynder
10. juni 2004 - 15:28 #7
Jeg HAR fået at vide at der er webinterface på den.. men det er bare hvordan man kommer ind på den
Avatar billede mindless Nybegynder
10. juni 2004 - 16:28 #8
Du skriver bare switchens ip nummer i din Internet explorer, men hvis du ikke kender nummeret skal du se/ændre det via hyperterminal ved hjælp at et kabel koblet til konsol porten.