Avatar billede m0nk3y Nybegynder
10. juni 2004 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Inkludere filer - tasklist - tabstrip

Hej.

Har 3 spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan svare på...

1) Hvordan inkludere jeg flere exe filer og andre filer i et visual basic projekt, som jeg så senere når jeg har compilet mit program, hente ud af den?

2) Hvordan får jeg mit program til at blive usynligt i tasklisten (joblisten) så den kun ligger inde i "procces" eller hvad den nu hedder den fane ved siden af :o)

3) Jeg har lavet en tabstrip og lavet 2 tabs, en der hedder Credits og en der hedder Logging.
Men hvordan laver jeg funkioner, så når jeg trykker på credits kommer der noget nyt frem dernede?
Og er det muligt at undgå alt det der med etellerandet.Visible = True
så det ikke ligger og roder oven i hinanden når jeg laver programmet...?
Ved ikke lige hvordan det der tabstrip virker.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med mine spørgsmål - pointene finder vi ud af, men regner med omkring 100 point til vært rigtig svar.

Skal lige siges at jeg ikke har noget internet derhjemme pt. så kan godt ske der lige går en dag eller 4 før jeg svare.

Venlig hilsen Kristian Iversen.
Avatar billede n30thaone Nybegynder
10. juni 2004 - 14:08 #1
1) Kan du ikke
2) Check din forms properties, der er en ShowInTaskbar property
3) Sådan bruger du ikke tabstrip =). Men jeg vil foreslå dig at lede efter et komponent det hedder SSTab(måske noget andet, ihvertfald et eller andet med Microsoft Tab), som ikke er en del af common controls, den er en del lettere at hitte ud af.
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
10. juni 2004 - 14:13 #2
Okay... skal jeg prøve når jeg kommer hjem. Men ang. spm. 2... så ledte jeg ikke efter taskbaren. Jeg ledte efter task _LISTEN_
Kan du hjælpe med det? For så ryger der nemlig 200-300 point hjem i lommen til dig.
Avatar billede n30thaone Nybegynder
10. juni 2004 - 14:15 #3
Er totalt ligeglad med point, så det kan du ikke lokke mig med, vil hellere hjælpe folk efter bedste evne.

Nej, jeg ved ikke hvordan du kan gøre det - måske skal du subclasse din form, jeg vil dog ikke anbefale det, da dit programmet næsten sikkert vil blive opfattet som enten en Trojan eller Spyware
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
10. juni 2004 - 14:21 #4
Okay... men ville du have dine points eller skal jeg selv suge dem?
Avatar billede n30thaone Nybegynder
10. juni 2004 - 14:23 #5
Er som sagt ligeglad, så behold du dem bare =).
Avatar billede m0nk3y Nybegynder
10. juni 2004 - 14:40 #6
oki... takker!