Avatar billede tomdane Nybegynder
10. juni 2004 - 09:41 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Printeroprettelse bruger "letter" format i stedet for A4

Hej

Hver eneste gang jeg opretter en printer på serveren er formatet som udgangspunkt "letter" i stedet for A4, og det er r..irriterende at skulle ind i både device settings samt properties at ændre det, når man har 40 printere at sætte op.

Det skyldes jo at der kun kommer en engelsk udgave af OS'et, men kan det lade sig gøre at ændre dette?

Mvh, Thomas
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juni 2004 - 22:15 #1
Det har også altid irriteret mig, men af en eller anden grund var den sidste Windows 2000 Advanced Server jeg installerede med A4 som default.

Lige nu sidder jeg desværre ved en dansktalende maskine, men prøv engang at søg i registreringsdatabasen på "Letter". Jeg har lige været igennem, og det fremkommer da en del steder, men det er ikke uoverskueligt at konkludere, om det er definitionen af standardværdien eller ej.

Desværre kan jeg ikke søge på A4, der jo er min standard i øjeblikket, for "A4" optræder RIGTIG mange gange i databasen.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juni 2004 - 22:20 #2
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Print\Printers
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Print\Printers
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juni 2004 - 22:55 #3
Ja, der står de øvrigte printindstillinger. Men der er ikke, så vidt jeg kan se, nogen nøgle for definering af standard form-størrelse. Eller kan jeg ikke finde den?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
02. september 2004 - 01:27 #4
Har haft det problem. Det viste sig at mine regional settings stod til en amerikansk tidszone. De jeg rettede den til dansk blev alle printere oprettet til A4.
Avatar billede tomdane Nybegynder
26. september 2005 - 09:23 #5
Sådan fungerer det ikke i et domæne, men jeg har henvendt mig til Longhorn udviklingsgruppen, og de har lovet det bliver oprettet som et punkt i Active Directory i næste serverprogram.