Avatar billede skørsen Nybegynder
10. juni 2004 - 09:37 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Krav ved returnering af postordrevare

Hej

Jeg har købt en dims via nettet men fortrudt inden jeg har modtaget den. Jeg har derfor tænkt mig at returnere den men skal jeg alligevel betale for ekspedition og fragt eller er det butikkens problem?
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2004 - 09:40 #1
Du skal selv betale fragten til din leverandør.
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2004 - 09:40 #2
Hvis du ikke har modtaget den endnu, kan du bare ægte modtagelsen, så er du fragtfri.
Avatar billede peet-49 Novice
10. juni 2004 - 09:52 #3
Der er dog viise undtagelser; Hvis det er en bestilligsvare, kan du ikke returnere den.
Avatar billede ricky Nybegynder
10. juni 2004 - 10:44 #4
Du skal selv betale for fragten, jvfr. http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/fo/2/net-tjek-for-forbrugere/3/1/hvem-skal-betale-for-returneringen/

- dog kan du jo peet49 rigtig nok siger afvise pakken når den kommer - så slipper du i det mindste for at skulle betale 2 gange.
Avatar billede ricky Nybegynder
10. juni 2004 - 10:45 #5
men du bliver altså ikke fragtfri (som peet49 skriver)
Avatar billede skørsen Nybegynder
10. juni 2004 - 11:36 #6
bare lige for en sikkerheds skyld..
hvis jeg afviser pakken skal jeg muligvis betale for fragten tilbage til firmaet, ahængigt af firmaets politik, men hvem skal betale for fragten fra firmaet til posthuset?
Og hvad med deres ekspeditionsgebyr?
Avatar billede ricky Nybegynder
10. juni 2004 - 11:43 #7
hvis du afviser - ryger pakken tilbage på kurérens regning - og du skal således 'kun' betale for fragt 1 gang.
ekspeditionsgebyr er jeg lidt i tvivl om.. prøv evt. at kigge på forbrug.dk
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. juni 2004 - 12:08 #8
Men gør du som Ricky siger risikere du at komme på firmaets liste over dem der fremover får en alternativ afregningsmåde, ring til firmaet og spørg om hvad der er bedst.
Avatar billede ricky Nybegynder
10. juni 2004 - 12:42 #9
Hvad der sker bag ved er selvfølgelig ikke til at forudse.. og hvis det pågældende firma har en sådan holdning som nordicwolf antyder.. så kommer han på den alligevel.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. juni 2004 - 12:52 #10
Ja det er nok sikkert, mener blot at skørsen skal vide at det kan ske at afsender tager det ilde op at man returnere vare.
Et firma tog det surt op, at jeg tillod mig at være "klogere" end de. Det var blot 2 kabinetsblæsere der skulle byttes, som jeg sendte og aldrig så igen, tillod mig at kontakte dem og fik et møgfald istedet. Jeg har aldrig hørt fra dem siden, jo deres nyhedsbreve som jeg ikke kan slippe for, nok pga. et killfilter.
Avatar billede ricky Nybegynder
10. juni 2004 - 13:09 #11
tjah.. sådan skal der nok være nogle der agerer.. men det ændrer jo ikke ved at skørsen er i sin gode ret til at gøre sådan - og det skal man jo ikke lade sig afskrække af..
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. juni 2004 - 14:59 #12
Vi er helt enige
Avatar billede skørsen Nybegynder
12. juni 2004 - 14:25 #13
mange tak for hjælpen. Det var rart at få et par gode råd.
Jeg har tænkt mig at dele pointene ligeligt. Hvis du, Nordicwolf, gerne vil have point så lav lige et svar.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. juni 2004 - 15:16 #14
hæhæ er det noget at dele *G*
Avatar billede skørsen Nybegynder
12. juni 2004 - 15:35 #15
lidt er bedre end ingenting. Og så føler jeg at det er mere retfærdigt :)
Avatar billede peet-49 Novice
12. juni 2004 - 16:08 #16
ricky> Hvis pakken er sendt pr. efterkrav holdes han fragtfri, eller er der jo fragt med i prisenm hvis den er betalt.
Avatar billede peet-49 Novice
12. juni 2004 - 16:08 #17
Takker for point.
Avatar billede ricky Nybegynder
12. juni 2004 - 20:36 #18
peet49>> nej det er ikke korrekt - han skal stadig betale fragtomkostningerne. se mit link.