Avatar billede sadolin Nybegynder
09. juni 2004 - 23:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"Meta tags - Hvad er forskellen på de to følgende opsætninger?"

Hej.

Jeg har to vidt forskellige websteder. Mit spørgsmål er følgende:

Google m.fl.. fanger teksten skrevet på Websdomæne 1.), mens den ikke fanger teksten skrevet på Webdomæne 2.).

Men er der nogen som kan svare på, hvad er den faktiske forskel på de to domæners opsætning. Hvad gør linierne hver for sig (og tilsammen, hvis dette er tilfældet). De to webdomæners meta-tag ser således ud:

Webdomæne 1.)

<meta name="Author" content="mit navn">
<meta name="keywords"content="webstedets navn">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Webdomæne 2.)

<META http-equiv=Author content="mit navn">
<META http-equiv=Description content="webstedets navn">
<META http-equiv="Reply-to" content=info@e-mail.com>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Jeg håber meget på et uddybende svar!

Mange hilsener

Nikolaj
Avatar billede perj Nybegynder
09. juni 2004 - 23:36 #1
Avatar billede sadolin Nybegynder
09. juni 2004 - 23:47 #2
Mange tak for det kunne jo ikke siges klare med færre bogstaver!
Avatar billede sadolin Nybegynder
09. juni 2004 - 23:51 #3
Jeg kan ikke rigtig gennemskue om du fik pointene?
Avatar billede perj Nybegynder
10. juni 2004 - 00:07 #4
Det fik jeg ikke men det er ok.
Avatar billede perj Nybegynder
10. juni 2004 - 00:23 #5
Tjek også lige denne her: http://www.eksperten.dk/artikler/23
Avatar billede sadolin Nybegynder
10. juni 2004 - 07:24 #6
Jeg beklager. Trykkede vist på noget forkert. Mange tak for henvisningen til artiklen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2004 - 08:37 #7
Hvis du tror at metatags hjælper dig i forhold til søgemaskinerne, så skal du være klar til at blive slemt skuffet. Det er 3 år siden de var hotte.

Hvis du gerne vil have metatags, af en eller anden grund, som jeg ikke kan gennemskue, så kør bare med metamaten.
Avatar billede sadolin Nybegynder
10. juni 2004 - 10:48 #8
Tak. Så holder jeg mig til metamaten, der står også en del om Dublin Core standarden (der findes her: http://dublincore.org/ ), som jeg synes lyder meget interessant.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juni 2004 - 10:56 #9
Det har du ret i at det er, hvis man laver webdokumenter til et smalt emneområde, f.eks. human genetik, eller andet højteknologisk. Der findesen række special søgemaskiner og fora, der indexisere via disse metatags.
MS og andre arbejder også med forskellige metaags, så sikkerhedsfiltrering via frivillighed fra webmasterne kan lade sig gøre.

Hvis du ikke laver emnesmalle web dokumenter, så har de desværre ikke megen effekt for brugerne, der jo typisk ikke læser koden
Avatar billede sadolin Nybegynder
12. juni 2004 - 01:24 #10
Jeg har nu kikket mig lidt rundt omkring, og er indtil nu nået frem til nedenstående. Hvorledes ville denne virke i forhold til forskellige søgemaskiner?:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN'>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>OneTree Genealogy - A Searchable Danish Genealogical Relations Database - En S&oslash;gbar Dansk Sl&aelig;gtsrelationsdatabase</TITLE>
<META NAME="Description" CONTENT="tekst.">
<META NAME="Keywords" CONTENT=""><link href="../scripts/style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<META HTTP-EQUIV=Author CONTENT="name 1, name 2, name3">
<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT=e-mail.com>
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="Generator" CONTENT="GlobalSite">
<META HTTP-EQUIV="Content-type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
<META NAME="ObjectType" CONTENT="Text.Article">
<META HTTP-EQUIV="Content-Script-Type" CONTENT="text/javascript">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">
<META NAME="DC.Type" CONTENT="Text.Article">
<META NAME="DC.Format" SCHEME="MIME" CONTENT="text/html">
<META NAME="DC.Subject" CONTENT="">
<META NAME="DC.Publisher" CONTENT="name">
<META NAME="DC.Date" CONTENT="">
<META NAME="DC.Identifier" CONTENT="">
<META NAME="DC.Language" CONTENT="da, en">
<META NAME="DC.Coverage" CONTENT="Danmark, English">
<LINK REL="schema.dc" HREF="http://purl.org/metadata/dublin_core_elements">
Avatar billede sadolin Nybegynder
12. juni 2004 - 01:27 #11
Glemte at nævne, at:

tekst = er en vilkårlig tekst
navn = er mit navn