Avatar billede tachy Nybegynder
09. juni 2004 - 21:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Plads fejl på HDD

Hey.
Jeg har i alt 5 harddiske siddende i mit system, første harddisk kører med 2 partitioner. Hver gang jeg sletter, flytter eller kopierer data fra diskene bliver der ikke frigivet den rette mængde plads på harddisken. jeg flyttede 50gb fra en disk til en ande, og fik der af kun frigivet 8gb.
når jeg f.eks. ser på mit c drev nu (egenskaber på drevet) viser den anvendt disk plads til 12gb, men når jeg markerer alle filer i c drevs root og ser hvor meget de fylder står det kun til 9,96. I alt er der ca "forsvundet" 150gb.

prøvet defragmentering, diskoprydning, fejlfinding (alle igennem standart windowsxp funktioner), uden held.

en der har været ude for dette før og fundet en løsning på det, eller bare nogle som har en god ide til hvad der måske kan fikse det.

tak på forhånd, Peter.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. juni 2004 - 22:12 #1
Man plejer bare at køre Scandisk (er det "fejlfinding")..?
Ellers venter man til Windows crasher og genstarter.. så kører den automatisk scandisk, og plejer at finde fejlen :-)
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
09. juni 2004 - 23:18 #2
Jeg har også haft bøvl med en windows installation og scandisk kunne
ikke finde den "maglende" plads.

Så prøvede jeg dette stykke software "DiskCleaner", som er gratis,
og det fandt 3,2 GB som jeg manglede..

Måske det er hvad du også kan bruge ?

http://www.xs4all.nl/~mp2004/
Avatar billede tachy Nybegynder
09. juni 2004 - 23:45 #3
ligner for mig bare en mere avanceret version af windows' diskoprydning.
Den fjerne de filer den skal, men finder ikke de gb jeg mangler. jeg prøvede med alle plugins på siden, intet held.
Avatar billede tachy Nybegynder
10. juni 2004 - 00:19 #4
WUUHUU...
læste et andet inslag her inde med en der havde samme problem og fandt ud af at norton internet security havde oplagret filerne.
jeg ahr norton antivirus installert og kunne huske at den har nogle indstillinger ang. papirkurv. så gik der ind, bad den slette alle filer, og nu har jeg fået mine 230gb frigivet igen :)

tak til demder forsøgte, meeeen...ingen point denne gang :)