Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 21:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Knas på telefonlinien

Hej

Når jeg ringer fra min telefon, er der knas på linien er der nogen der ved hvorfor og hvordan jeg kan ordne det. Jeg har snakket med cybercity, de vil sende en teknikker til en formue som jeg ikke var interesseret i. Er der nogen her der kan hjælpe med det?
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
09. juni 2004 - 21:11 #1
det lyder som et løst stik. tag alle stik ud, pust en gang på dem og prøv så igen. ellers kan det være en løs forbindelse et eller andet sted. er der nogle stik der sidder mast/klemt?
Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 21:15 #2
Nej ingen løse ender. Men det mærkelige er, eller måske er det mærkeligt. Jeg har en fordeler med 3 stik. 1 til phone 1 til line og 1 en adsl. hvis man bytter adsl og phone virker internet og telefon stadig er det normalt?
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
09. juni 2004 - 21:17 #3
umildbart lyder det sært. det kan være at det er fordeleren den er gal med. har du webspeed eller bredbånd?
Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 21:20 #4
Bredbånd Cybercity 2 Mbit. Ja det var umildbart også det jeg troede, men så har jeg prøvet med endnu en fordeler og det er det samme, men 2 fordeler kan selvfølgelig også være i stykker
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
09. juni 2004 - 21:26 #5
hmm, næppe. men man skal aldrig sige aldrig. det er kun når du taler i telefon at der er støj? der er ikke "støj" på internettet, altså bliver du smidt af i tide og utide?
Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 21:31 #6
Nej internettet ingen problemmer. Kun telefon.
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
09. juni 2004 - 21:33 #7
og kun efter du har fået internet? eller bare lige pludseligt?
Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 21:36 #8
Hvis jeg sætter telefonen til uden om internet og afmontere internettet virker det. Men efter jeg har fået internet er det kommet og det har været der hele tiden.
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
09. juni 2004 - 21:38 #9
hmm, det kan være et problem med de kabler der ligger i jorden udenfor. forskellen på TDC og Cybercity er at TDC tjekker kablerne i jorden inden de kan garantere en given hastighed. det kan være at kablerne uden for ikke kan trække en 2Mbit forbindelse, ellers er jeg ved at være på herrens mark, desværre...
Avatar billede dmcn Praktikant
09. juni 2004 - 21:41 #10
Du har ikke tilfældigvis flere telefoner monteret i forskellige stik i huset? Prøv først at pille alle telefoner fra, sæt derefter en i samme stik som ADSL-forbindelsen sidder i og test så igen.
Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 22:31 #11
Kun 1 telefon og kun et stik
Avatar billede bak Seniormester
09. juni 2004 - 22:41 #12
Har haft noget lignende med knas. Jeg ringede til tdc-fejlservice og bad dem chekke linien. Den var OK. Så chekkede de ISDN-boksen, og her kunne de måle en defekt.
Alt blev målt "online"
Ned i telebutikken og bytte og så fungerede det fint igen.
Avatar billede script Nybegynder
09. juni 2004 - 22:48 #13
Cybercity har prøvet at tjekke online og kan ikke finde nogen fejl
Avatar billede script Nybegynder
16. juni 2004 - 01:07 #14
Har fundet ud af det, jeg havde en 10m telefonkabel, det var helt nyt, men det er nu udskiftet med et 5 m kabel og det virker. Meget mærkeligt
Avatar billede khell Nybegynder
23. juni 2004 - 11:38 #15
Ikke rigtigt, telefonkabel er mere modtagelig for baggrundsstøj end netværkskabel er. Der er en grund til at udbydere leverer så korte ledninger med til ADSL forbindelser.