Avatar billede siredward Nybegynder
09. juni 2004 - 19:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjern dobbelte værdier

Hej, jeg tænkte på om der ikke er en funktion i SQL kan rense ud i en tabel så at værdier der forekommer mere end een gang bliver slettet, og kun efterlader een af værdierne tilbage.

Forstår i hvad jeg mener?

Mvh Lauge S Jepsen
Avatar billede mahler Nybegynder
09. juni 2004 - 19:57 #1
Jeg tror, at jeg forstår det.

Der er ikke nogen lige til måde lige at gøre det på.
Jeg tror, at man ville kunne gøre det, hvis man kunne bruge sub-selects (kombineret med order by, limit og andre fæle ting), men jeg er ikke helt sikker.
Avatar billede detox Nybegynder
09. juni 2004 - 20:16 #2
Du kan lave en ny tabel med samme struktur og lave en forespørgsel i den her stil:

insert into ny_tabel SELECT * FROM gammel_tabel group by felt_navn
Avatar billede siredward Nybegynder
09. juni 2004 - 21:10 #3
Detox: Jep det virkede, mange tak :)

Hvis du lige poster et svar, så sender jeg points.

Mvh Lauge Jepsen
Avatar billede mahler Nybegynder
09. juni 2004 - 21:15 #4
simpel, men smart :-)
Avatar billede detox Nybegynder
09. juni 2004 - 21:19 #5
Velbekommen