Avatar billede labandit Nybegynder
09. juni 2004 - 18:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Langsomt internet med Win XP

Efter udskiftning af en gammel computer (500 MHz, 128 RAM, Win-95 osv.) har jeg fået betydeligt langsomere internet på begge mine PC'ere! Jeg bruger Motorola SB-4100 for adgang til Esenet (i Esbjerg). Nettet kører via TV-stikket, og har indtil udskiftning af den ene PC ikke fungeret.

Den gamle PC kørte via USB, hvor den anden (med XP!) kører - og har kørt - upåklageligt via LAN i et halvt år. Jeg har nu skiftet den gamle PC ud med en nyere 2800 MHz (med XP!), men nu virker det ikke. Jeg har sammenlignet den gamle med den nye i opsætningerne, og der er ingen forskel.

Når den ene PC er slået fra, kører den anden med "normal" hastighed, hvorimod ingen af dem kører optimalt, når begge er på nettet. Den nye PC hopper tilmed af nettet (efter 5-10 min.), når den anden også er på nettet.

Hvad fa... gør jeg? Det er ret frustrerende at købe ny PC, og at det så ikke virker "nyt"  :-S

Håber på hjælp til en lidt rutineret - men ikke nørd  ;o)
Avatar billede labandit Nybegynder
09. juni 2004 - 18:13 #1
Undskyld!  Jeg skriver, at det indtil udskiftningen af den ene PC IKKE har fungeret... Jeg mener naturligvis, at det HAR fungeret!
Avatar billede labandit Nybegynder
10. juni 2004 - 21:10 #2
Kanon :o)  TAK FOR HJÆLPEN!!!!
Avatar billede labandit Nybegynder
13. juni 2004 - 22:55 #3
Hmmm.... :-S