Avatar billede veggie Nybegynder
09. juni 2004 - 18:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Boote fra cdrom på Mac

Hey alle Mac freaks.
Har lige købt mig en Gammel G3 maskine. Der ligger OS 8.5.1 på den. Jeg vil gerne installere OS X 10.3.3. Problemet er at den version af Panther jeg har købt ikke understøtter opgradering fra 8.5.1.
Mit spørgsmål Hvordan starter jeg computeren op så den booter fra CD ROM drevet.?
NB det er et Logitech tastatur, så den med at holde C tasten nede under opstart går ikke!
Nogle gode råd
Tak
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. juni 2004 - 18:19 #1
Prøv at starte maskinen op, putte Panther cd'en i, gå ind i kontrolpaneler og se om du kan ændre startdisken til at være CD'en. Hvis du kan det, skal du bare genstarte maskinen, og så burde det virke.
Avatar billede egonspock Seniormester
09. juni 2004 - 18:20 #2
Panther understøtter kun computere, der er født med USB. Men, hehe, der er en omvej: Xpostfacto fra http://eshop.macsales.com/OSXCenter/XPostFacto/ er løsningen. Der var også et godt trick den anden dag på MacOSXhints.com om hvordan man kan bruge mere end 8GB diske, hvis du skulle have sådan en. http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040604012923908&query=xpostfacto
Avatar billede veggie Nybegynder
09. juni 2004 - 18:33 #3
Tak for de gode råd begge. Spotgun dit råd virkede!
Cheers
Dropper du lige et svar?
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. juni 2004 - 20:57 #4
Klart nok!