Avatar billede roth Nybegynder
09. juni 2004 - 16:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

flere åbne word dokumenter i word97

Jeg har 2 maskiner, der begge kører Win98 og Office97 SR-2. Hvis jeg åbner 2 word dokumenter så er der på proceslinjen på den ene 2 stk instanser af word, og på den anden er der 1 (man kan så skifte rundt mellem de åbne dokumenter via menuen Vindue). Det første er skidt, det sidste er godt.
Jeg kan i min Word2003 se et flueben under Indstillinger på fanebladet Vis der hedder 'Vinduer på proceslinjen' som afgør om der skal være et eller flere iconer på proceslinjen når man åbner flere dokumenter, men jeg kan ikke finde et tilsvarende flueben at sætte i min office97.
Nogen der ved hvor det gemmer sig henne?
Avatar billede jkrons Professor
09. juni 2004 - 17:23 #1
Så vidt jeg erindrer eksiterer denne indstillingsmulighed slet ikke i 97. Man kunne hente et program et eller andet sted, som "løste problemet", hvis det var et problem. Men Word selv kørte altid vinduer på proceslinjen.

I øvrigt er der ikke tale om, at der åbnes flere instanser af Word. Det er udelukkende tænkt som et forsøg på at gøre det nemmere at skifte mellem vinduerne. Alle vinduer åbner i samme instans af Word - med mindre at du selv starter Word flere gange.
Avatar billede roth Nybegynder
11. juni 2004 - 13:12 #2
det er for så vidt rigtigt at den indstilling ikke findes i word, dog har jeg fundet løsningen, for det kan lade sig gøre.
(det er win98 det her)
Denne computer --> Vis  --> Mappeindstillinger --> Filtyper --> (find den relevante filtype, eks. .doc) --> Redigér --> Markér Åbn i ruden Handlinger --> tryk Redigér --> sæt flueben i Brug DDE og skriv følgende i boksene nedenunder:
DDE-meddelelse: [REM_DDE_Direct][FileOpen("%1")]
Program: WinWord
DDE-program der ikke kører: (her skal der ikke stå noget)
Emne: System

Men jeg har nu et andet problem, så jeg lader pointsne gå videre til dette spørgsmål:
Når jeg åbner et word dokument på den her trælse maskine så spørger word 'Vil du genindlæse den gemte fil blabla.doc?' .. og det er jo latterligt når jeg lige har åbnet den.
Nogen der har en ide til hvad man kan gøre ved det?
Avatar billede roth Nybegynder
17. juni 2004 - 11:22 #3
nevermind, har skrottet det gamle skrammel og fået noget nyt i stedet for.