Avatar billede ahk05 Nybegynder
09. juni 2004 - 15:42 Der er 9 kommentarer

Kan ikke få forbindelse over netværket

Hej!!

Jeg har lige fået et problem med, at når andre computere prøver at få forbindelse med min computer, siger den "adgang nægtet"...
Det virker til gengæld den anden vej, når jeg vil se andre computere...

Den eneste ændring jeg har lavet i den sidste tid, er at jeg har sat en web-server op vha. IIS (Internet Information Services), så det kunne godt være det.. Men det hjælper ikke at slå den fra!

Nogen Ideer eller forslag??
Avatar billede taskmgr Nybegynder
09. juni 2004 - 15:45 #1
Hvis du bruger Windows XP, så prøv at aktivere gæstekontoen. (bemærk sikkerhedsrisikoen)
Avatar billede ahk05 Nybegynder
09. juni 2004 - 16:02 #2
Det hjalp desværre ikke...
Avatar billede kenp Novice
09. juni 2004 - 18:47 #3
Det kan også være din firewall som blokere for det.
Avatar billede ahk05 Nybegynder
09. juni 2004 - 19:35 #4
Den har jeg prøvet at slå fra, og har nu også fjernet IIS... Og det virker stadig ikke!!
Avatar billede kenp Novice
09. juni 2004 - 19:36 #5
har du prøvet at sætte de andre computere i trustet zone i din firewall? på nogle er det ikke nok at deaktiver firewall.
Avatar billede ahk05 Nybegynder
09. juni 2004 - 19:40 #6
ja! Jeg har endda prøvet at stoppe alle tilhørende tjenester...
Avatar billede kenp Novice
09. juni 2004 - 19:42 #7
hvad at sætte dem i trustet zone! de skal i trustet zone og så det med gæstekonto
Avatar billede ahk05 Nybegynder
09. juni 2004 - 20:11 #8
Virker stadig ikke... Andre ideer?? For mig lyder det som om IIS har lavet rod i det hele...
Avatar billede cooldog_1 Nybegynder
15. november 2004 - 09:21 #9
Det skal lige siges , når man har lavet rod i IIS engang skal man lave det hele om.!!