Avatar billede roymonz Nybegynder
09. juni 2004 - 13:58 Der er 9 kommentarer

Transparency på label

er det muligt at sætte en label til halv transperant ?
jeg ved godt jeg kan gøre den helt gennemsigtig eller slet ikke. men er der værdier imellem ?
jeg har søgt nettet rundt efter at gøre noget transperent og jeg finder faktisk kun frem til form eller windows taskbar.

jeg ville mene en løsning ville være
i det, det er muligt at gøre en form transperant, kan man fylde den form ud med en label.
men kan man så bruge mange forms på samme tid.
jeg skal bruge 11 labels/forms på en "hovedform"
Avatar billede martin_moth Mester
10. juni 2004 - 09:08 #1
Spørgsmålet har vist været besvaret - men jeg synes ekspertens søgefunktion opfører sig underligt. Før i tiden kunne jeg søge på "gennemsigtig" og "transperant" og få hits, nu kan jeg ikke.

Men du kan jo kikke alle besvarede spørgsmål igennem et for et, for jeg kan huske, at det er blevet besvaret før :o)
Avatar billede joern Nybegynder
10. juni 2004 - 10:30 #2
Hej.

Staves et søgekriterie forkert, får man nok kun de poster, hvor der er stavet forkert.
Korrekt er: transparent, det prøver jeg nu.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede joern Nybegynder
10. juni 2004 - 10:38 #3
Hej Martin.

Det ser ud til at søgefunktionen er 'nulstillet' engang først i 2004, ligegyldigt hvad du søger, kommer der meget få svar.  Sikke noget møg!

I øvrigt giver VB & transparent i Google over 135.000 svar

http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&q=vb+transparent&btnG=S%C3%B8g

M.v.h.  Jørn
Avatar billede martin_moth Mester
10. juni 2004 - 11:33 #4
Ja, det er noget hø, at man ikke kan søge i gamle svar. Det er jo (bl.a.) det der gør eksperten så anvendelig
Avatar billede roymonz Nybegynder
10. juni 2004 - 14:53 #5
jamen jeg ønsker ikke en label fuld transparent. jeg ønsker at kunne stille den efter behov.
men jeg kan via google ikke finde noget brugbart link til en semi tranparent label.
jeg med formen er der mange resultater. men ikke på en label
Avatar billede martin_moth Mester
10. juni 2004 - 15:13 #6
Yep. Det er besvaret på eksperten. Men kan ikke finde det :o(
Avatar billede roymonz Nybegynder
10. juni 2004 - 15:13 #7
okay. trist
Avatar billede n30thaone Nybegynder
11. juni 2004 - 14:26 #8
Du skal nok subclasse den og bruge nogle Alpha værdier, evt. lav din egen med get/set pixel. Win2k+ har også indbygget transperancy, men det virker vist ikke i 98 og nedad
Avatar billede roymonz Nybegynder
11. juni 2004 - 15:58 #9
n30thaone. jeg ville blive mega glad hvis du kunne give en eller anden form for eksempel, da jeg ikke har arbejdet med visual basic i mere end en uge. og har kun fået et super lynkursus.
hvis du kunne det ville jeg blive mega glad