Avatar billede tobiash Praktikant
09. juni 2004 - 11:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Raid 5 tabt configuration

Jeg har en server med raid 5, der har tabt sin configuration. Er der nogen som ved om hvordan man kan genetablere uden tab af data?

På forhånd tak
Tobias
Avatar billede oz3tl Nybegynder
01. juli 2004 - 20:58 #1
Spm. er jo godt nok ca. 1 måned gammel men alligevel, har den tabt raid efter manglende strøm, og vis ja har jeg lige for fem dage siden fået at vide at hvis man kører med raid så SKAL man have en UPS koblet på som kan klare at lukke computeren hved strømsvigt ellers så forsvinder raid.
m.v.h.
tlv
Avatar billede tobiash Praktikant
02. juli 2004 - 13:44 #2
Ja, det er rigtig og der var også UPS på. Vi er ikke helt klar over hvad der er gået galt. Men det er lige meget vi har lavet en delvis restore ved hjælp af vores backupsystem. Det er bare mig som har glemt at lukke dette spg. Men tak for interessen.
Avatar billede tobiash Praktikant
02. juli 2004 - 13:46 #3
Lige tilsidst vil jeg bare komme med et lille råd til alle.

HUSK at checke op på din/jeres backupbehov løbende!!!
Avatar billede oz3tl Nybegynder
03. juli 2004 - 02:35 #4
Det var da godt at man kunne vække interessen for dit spm. igen.
m.v.h.
tlv