Avatar billede jessan Nybegynder
09. juni 2004 - 00:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ARC på Alpha

Så er mureren på banen igen.

Arne v. var behjælplig med lidt oplysninger ang. en digital server 800 5/500 jeg har fået fat i.

Jeg skal tilsyneneladende over i ARC mode for at kunne installerer Win NT, hvordan kommer jeg det ??

Kan man komme ind i Bios på en Alpha ligesom på en PC, og hvordan ? Eller hvordan styrer man SCSI enhederne i systemet ?

Håber igen på hjælp fra nogen med god tålmodighed.

PS. er der nogen der eventuelt har er manual liggende til en sådan maskine?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2004 - 08:47 #1
http://download.majix.org/dec/Alphaserver800_user.pdf

6.2.10 Switching from SRM to the AlphaBIOS Console
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2004 - 08:48 #2
Det var nok ikke nogen dårlig ide at gemme en kopi af det dokument !
Avatar billede jessan Nybegynder
09. juni 2004 - 22:48 #3
Endnu en gang tak for hjælpen, du har haft med Alpha maskiner af gøre før går jeg stærkt ud fra og jeg har taget en kopi
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2004 - 22:50 #4
Jeg har arbejdet med Alpha maskiner regelmæssigt siden 1994 på arbejde (3 forskellige
firmaer).

Og jeg har 2 af dem hjemme.

Så du kan godt sige at jeg har haft med Alpha at gøre før.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2004 - 22:51 #5
Dog aldrig AlphaServer 800 men et bredt udsnit af andre modeller.

Og altid enten OpenVMS eller Tru64 - aldrig Windows NT eller Linux.