Avatar billede wumpus Nybegynder
08. juni 2004 - 22:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Langsom forbindelse med trådløs

Et lidt uklart spørgsmål, beklager.
Jeg har en trådløs router (Zyxel B-2000) og går på nettet med en bærbar (Win XP). Af og til går det ganske hurtigt, men det går næsten hele tiden uendeligt langsomt. Ofte er det stort set ikke muligt at besøge et website.
Den bærbare befinder sig få meter fra routeren.
Jeg overvejer om andre måske snupper båndbredden, men er ikke klar over hvordan jeg undersøger dette.
Det er ikke umiddelbart muligt at teste forbindelsen uden router eftersom TDC har arrangeret min forbindelse så smart at den kun vil acceptere routeren (og ikke min PC direkte).

Hvordan kan jeg løse problemet?
Ethvert bud vil være meget velkomment.

På forhånd tak
Avatar billede portnoy Nybegynder
08. juni 2004 - 23:08 #1
Prøv evt, at skifte channel på, og se om det virker bedre. Kan være at der er noget der interferrer med den channel du kører på nu.
Avatar billede kenp Novice
08. juni 2004 - 23:09 #2
hvis du ikke har sat noget sikkerhed op på din router kan det meget vel være muligt at det er andre som bruger din forbindelse!

Men det kan også være skjulte programmer på din computer som bruger forbindelsen.
Avatar billede wumpus Nybegynder
08. juni 2004 - 23:13 #3
Hvis jeg skifter kanal på min router, skal jeg så gøre noget ved min pc?
Er småbekymret for at røre noget som helst eftersom det har taget mig ugevis blot at komme hertil... :-)
Avatar billede portnoy Nybegynder
09. juni 2004 - 07:58 #4
Du skal ændre channel på både din pc og dit AP. Du skal ikke være nervøs for at det ødelægger noget, hvis du får problemer med at connecte, prøver du bare at ændre channel igen.