Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 10:55 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

CD-brander Plextor 12/10/32A

Hej
Hvordan vil I selv monter en cd-brander?
Jeg har sat den til sekunder IDE hvor der en cd-rom i forvejen.Cd-rom er en slave og cd-brander en master.Men efter instalering af org.software til Plextor eller Nero Burning på dansk går lortet i står!
Hvad er problemet tror I ??
Avatar billede devil_dk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:02 #1
Jeg har samme problem med min men hvis jeg ikke installere det Plextor software \"som man ikke har noget at bruge til\" så køre det fint,
brug heller ikke nero men CDR-win :)
Avatar billede handmade Nybegynder
18. februar 2001 - 11:03 #2
Flg. config plejer at spille uden problemer med trafikproppe på controllerne:

Ide 1 HDD master + CDROM slave
Ide 2 CD-brænder master+HDD slave
Avatar billede handmade Nybegynder
18. februar 2001 - 11:03 #3
Øhh, skulle være et svar
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:06 #4
cdr-win...hvor har du den fra?
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:08 #5
Jeg har på IDE 0 Hdd alene som master
på IDE1 cd-rom (slave)og Plextor som master
Avatar billede handmade Nybegynder
18. februar 2001 - 11:09 #6
Det er smartest at sætte brænder og CDROM på hver sin controller..
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:09 #7
devil<<hvad mener du med\"som man ikke .......\"  ;-)))er det så dårligt.
Avatar billede devil_dk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:10 #8
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:11 #9
handmade<<du mener cd-brander på IDE 0 og så lad cd-romen sider på IDE1?
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:13 #10
devil<<er så problemet at win98 kan ikke arb.sammen med software fra Plextor...eller hvad?
Avatar billede devil_dk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:14 #11
maxk >>det software der følger med fra Plextor kan jeg ikke bruge til noget.

handmade >> min prænder er scsi udgaven og jeg har samme problem.
hvis jeg fjerner dvd/cdrom drev så køre det fint.
Avatar billede devil_dk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:16 #12
det tror jeg ikke for det virker heller ikke i winme eller win2k
jeg tror det er et problem med plextool og nogle alm cdrom drev
Avatar billede handmade Nybegynder
18. februar 2001 - 11:18 #13
-->devil.dk,
ja, men så har du jo en anden type konflikt... - det betyder ikke, at maxk\'s problem ikke er relateret til to Cd-drev på samme controller

Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:21 #14
til jer begge to.......skal jeg så prøve at sætte Plextor ind på IDE0 som slave sammen med HDD som master?
Avatar billede devil_dk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:24 #15
handmade >> nej men han har en ide udgave og jeg har en scsi og vi har samme problem det kunne da godt tyde på at plextool har problemer med nogle cd/dvd romdrev

maxk << prøv a uinstaller det der plextor tool noget og se om nero så virker
Avatar billede devil_dk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:25 #16
hvor mange Harddiske har du maxk ?
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:25 #17
nej...nero virkede heller ikke.......LORT!!!
Plextor software ....er fjernet.....
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:26 #18
1.....
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:27 #19
vil snart har delt min HDD i 2 en til alt det win..lort og så andet til det \"sjove\"
Avatar billede devil_dk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:29 #20
ok prøv at sæt din harddisk som master på ide 0
og dit cdrom drev som slave på ide 0
også set plertoren som master på ide 1
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 11:33 #21
devil<<skal prøve det i løbet af dagen (har også tænk på det)....vender igen her til
Tak til Jer begge to.....indtil videre :-)

Tales ved........hej*V*
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
18. februar 2001 - 13:15 #22
Jeg vilige blande mig lidt i debatten, jeg kører selv med en SCSI Plextor 12/10/32S og har ingen problemer hverken med Adaptec eller Neroburn.

Jeg installerede først Easy CD Creator 3.5 og opgraderede til ver. 4.0 + 4.01 hentet fra nettet.
Slutteligt har jeg opdateret med 4.02E1 også hentet fra nettet og først herefter har jeg installeret Neroburn ver. 5.0.3.8

Mvh.

Tonny_Fin
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 13:42 #23
hej folkens  :-)))
Tja....jeg har sådan set taget min cd-rom fra og så installeret Nero til Plextor ...og hermed fortaget den første kopi...med held!
Kan Plextor ikke bruges som cd-rom alene?i sted for at har en cd-rom?.
NOGET andet....ikke alle cd-er kan kopieres....det ved I andre sikkert  men f.ex.Michael Carøe\'s vol.1 kan ikke...noget med copyright.vender tilb.med point!;-)
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 13:46 #24
tonny..<<fint nok...men DET er squ fanmed.....noget lort at vi fobruger skal igennem så meget software.....BARE for at lortet skal virke.Så er der altså noget GALT med programer indbyrdes..ikke...eller er det mig som er helt på \"sidesporet\"
Avatar billede maxk Nybegynder
18. februar 2001 - 13:52 #25
fuck....jeg fordelte poit af helveds til...sorryyy......det squ være 30-30 til devil....handmade
Avatar billede handmade Nybegynder
18. februar 2001 - 14:12 #26